?? Proiect european păstrat românește. Pista de biciclete de pe digul Begăi arată părăsită la un an de la inaugurare
Articol de Radio Timișoara, 11 august 2016, 10:31
Reprezentanţii Apelor Române au găsit o explicaţie pentru distrugerea asfaltului de pe pistă. Directorul Apelor Banat, Titu Bojin, era la inaugurare preşedinte al Consiliul Judeţean Timiş și spune susţine că nu prea există soluţii pentru ca asfaltul de pe dig să nu se crape.
Este de simplu de întreținut asfaltul pe care îl pui un postament foarte solid.Mai ales că am avut creșteri de cote la bazinul Begăi, pământul lucrează și e clar că se vor întâmpla crăpături, surpări, va mai trece prin unele locuri și apa. Ne vom strădui să o întreținem atât cât putem.
Bicicliştii au tras un semnal de alarmă asupra lucrării încă de la inaugurare. Unul dintre ei este Aurel Cotarcă.
A scăpat bine de iarna care a trecut, dar de cea care urmează nu mai scapă. Nu cred că va mai fi aşa iarnă blândă. Am aflat o grămadă de detalii, despre ce e greşit. Nu s-a tasat şi nu are acele margini. A fost făcută prost. În ziua inaugurării a avut crăpături şi cârpeli. Între timp şi crăpăturile şi cârpelile s-au înmulţit. Se simt denivelările ca nişte traverse de tren.
Într-un an de zile de folosire a pistei, este vizibilă şi lipsa bunei-creşteri şi a simţului civic al locuitorilor urbei: peste 500 de stâlpişori reflectorizanţi au fost rupţi, starţi, distruşi. Culmea, au dispărut şi majoritatea bornelor de kilometarj. Coordonatorul turelor bănăţene, Sergiu Agoston, spune că “E pură prostie şi rea vionţă. S-au făcut pedalări pe timp de noapte. S-au mai dus colegi bicicliști cu faruri, cu echipament corespunzător. Nepăzită. Cadre ale poliției nu apar acolo și sunt foarte mulți oameni din satele traversate de respectiva pistă care intră cu motociclete.Și asta distruge foarte mult.
În ceea ce priveşte distrugerea stâlpişorilor, Titu Bojin nu mai găseşte nicio scuză.
E firea unor oameni care sunt certaţi cu legea, care nu se gândesc după ce beau o bere că ar fi bine să se ducă să se culce. Mai bine rup stâlpişorii.
Proiectul a costat peste două milioane de euro şi a fost finanţat din fonduri europene în cadrul programului IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania-Republica Serbia. Pista are o lăţime de doi metri, stâlpi de semnalizare, opt refugii laterale, fiecare dotat cu bancuţă, coş de gunoi şi loc pentru parcarea bicicletei.
Ascultați reportajul în format audio realizat de Ștefan Both:
Foto: Stefan Both