Destinaţia zilei: Transalpina
Dacă vrei să-ţi vezi umbra proiectată în nori, alege să călătoreşti pe Transalpina şi acest lucru s-ar putea întâmpla. Drumul a fost construit de armatele romane în drumul lor spre Sarmisegetusa, luându-şi numele de la latinescul „Transalpina” (ţara de dincolo de munţi), cum era numită în vechile texte si harţi latineşti Ţara Românească.
Articol de Radio Timisoara, 29 iulie 2014, 08:46 / actualizat: 14 august 2015, 10:30
Drumul regelui
Drumul este supranumit “Drumul Regelui”, pentru că Regele Carol al II-lea, după ce l-a reconstruit, în anul 1938, l-a inaugurat parcurgându-l el însuşi, împreuna cu familia regală. După ce au reabilitat-o nemţii în al II-lea război mondial, Transalpina a fost dată uitării, devenind un drum greu de parcurs. Astfel si-a păstrat neatinsă sălbăticia şi farmecul aparte pe care puţine locuri din ţara îl mai au.
Cel mai înalt drum rutier din România
Transalpina este cel mai înalt drum rutier din România şi din întregul lanţ al Munţilor Carpaţi, atingând altitudinea maxima (2145 m) in Pasul Urdele. Traversează Munţii Parâng de la N la S, fiind paralelă cu Valea Oltului si Valea Jiului. Până în anul 2009 nu a fost niciodată asfaltată, iar aceasta înnoire a făcut-o să revină în atenţia iubitorilor de călătorii .
Cea mai sigură şosea
Cei aproximativ 120 de km de la Bengeşti Ciocadia (judeţul Gorj) până la Sebeş sunt kilometri câştigaţi, pentru că tot timpul ai ceva de văzut şi de făcut.
Aceasta este opinia domnului Sabin Cornoiu, şef Salvamont Gorj, care mai spune că în ultimi doi ani, deşi drumul este destul de dificil de parcurs, pe Transalpina nu s-a înregistrat niciun accident.
Notă: la data publicării articolului Transalpina era închisă pe porţiunea Rânca – Obârşia Lotrului. Consultaţi înainte de a pleca la drum SITUAŢIA DRUMURILOR.
FOTO – BONUS: Transalpina de altădată (Rânca- Valea Lotrului)
Foto: Mircea Gruescu, Timişoara