Trenul de epocă ‘Săgeata Verde’ a pornit din nou la drum în scop turistic
Articol de Radio Timișoara, 19 iunie 2017, 09:12
Călătorii s-au deplasat pe traseul Arad-Ghioroc şi au putut vizita obiectivele turistice din această comună. Trenul va face curse duminicale regulate, cu caracter turistic, pe acest traseu.
Vagonul automotor, renovat la SC Astra Vagoane Călători SA Arad, a plecat din cartierul Micălaca, făcând scurte opriri în localităţile Mândruloc şi Sâmbăteni. La fiecare oprire turiştilor le-au fost prezentate scurte programe artistice de către tineri artişti din localităţile respective.
La Sâmbăteni, localitate aparţinătoare comunei Păuluş, turiştii au fost întâmpinaţi cu pâine şi sare, cu ţuică, dar şi cu un program de dansuri populare din zonă. La Ghioroc, turiștii au vizitat Depoul de tramvaie și Muzeul Viei și al Vinului.
“Săgeata Verde” a făcut prima cursă în data de 1 decembrie 1906. În aprilie 1913, a fost inaugurată, între Arad şi Ghioroc, la acea vreme prima cale ferată electrificată de pe actualul teritoriu al României, dar şi din sud-estul Europei şi a opta din lume.
După cel de-al Doilea Război Mondial, exploatarea liniei de cale ferată Arad – Podgoria a fost preluată de CFR, iar din 1982 reţeaua a trecut în patrimoniul IJTL Arad, compania de transport din Arad.
La 1 ianuarie 1983, în exploatarea liniei au fost introduse tramvaiele urbane.
În 1991 istoria căii ferate înguste Arad-Pogoria se încheie, odată cu închiderea exploatării segmentelor de cale Ghioroc – Pâncota şi Ghioroc – Radna, care au fost deservite de autobuze.