Eticheta ‘Produs romanesc’ nu creste vanzarile in pietele din Timisoara
Eticheta care certifică proveniența produselor nu reușește să crească vânzările în piețele din Timișoara. Fie că sunt din grădinile ţăranilor, ori de peste hotare, legumele şi fructele din pieţele timişorene nu se vând. Eticheta care atestă faptul că produsul este unul românesc nu îl face pe cumpărător să scoată banii din buzunar, spun comercianţii.
Articol de Radio Timișoara, 5 august 2014, 09:38
Cele mai multe produse pe care le găsim în pieţele din Timişoara sunt autohtone, spune directorul Pieţe S.A, Victor Ştefan.
Câteva zeci de comercianţi din pieţele timişorene au fost sancţionaţi pentru că nu au etichetat marfa corespunzător. De când este în vigoare noua hotărâre de Consiliu Local, toţi cei care vând în spaţiile administrate de Pieţe S.A. trebuie să specifice originea mărfii, spune purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Timişoara, Nicoleta Popa.
Etichetele au fost distribuite în funcţie de ce solicitări, iar directorul Pieţe S.A, Ştefan Victor, spune că s-au solicitat 7000 de etichete, cele mai multe pentru produse autohtone.
Comercianţii care nu respectă etichetarea produselor riscă amenzi cuprinse între 400 şi 600 de lei. Mai mult decât atât, dacă un vânzător este sancţionat cu amendă de mai multe ori, poate pierde dreptul de a mai vinde în pieţele din Timişoara timp de un an.