FOTO/ Un retailer de mobilă deschide la Timișoara primul magazin din țară în care a angajat inclusiv pensionari
Retailerul austriac de mobilă XXXLutz cu o istorie de 72 de ani, cu 566 de magazine în Europa, peste 33.000 de angajaţi şi cu o cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro, a intrat pe piaţa din România.
Articol de Radio Timișoara, 7 martie 2018, 06:00 / actualizat: 12 martie 2018, 10:01
Austriecii au deschis la Timişoara primul magazin sub brandul Mömax, o investiţie care se ridică la aproximativ patru milioane de euro. Magazinul a adus şi aproximativ o sută de locuri de muncă pentru timişoreni. Responsabil de crearea reţelei de magazine pentru România este János Grigassy, originar din Târgu Mureş, emigrat acum 26 de ani.
„Am plecat prima dată în Ungaria, apoi în Germania, acolo am început meseria într-un magazin de mobilă. După 11 ani în Germania am venit în Austria. Mă leagă și de Timișoara foarte multe. Am avut o mătusă și am petrecut foarte mult în Timișoara, în anii ’80, în copilărie și de aici a venit ideea să deschidem primul magazin la Timișoara”, spune János Grigassy.
Compania austriacă este prima din România care angajează pensionari bazându-se pe experienţa şi aptitudinile dobândite în timp. Ildiko Micota a lucrat în ultimii 14 ani la galeria de artă Helios, din centrul Timişoarei. În prag de pensionare, aceasta a ales provocarea de a se angaja la magazinul de mobilă.
“Am decis să nu rămân acasă tocmai pentru că doresc să lucrez într-un colectiv tânăr și într-un magazin de secol XXI. Condițiile sunt extraordinare și îmi place să relaționez cu clienții. 14 ani am lucrat într-o galerie de artă unde am avut și acolo clienți foarte mulți și foarte buni și sper să reușesc să îmi continui activitatea în domeniul vânzărilor și aici în magazin cât mai mult timp. Aici sunt pe secția de ‘butic’, de decorațiuni ca să consiliez clienții cu produsele de decorațiuni interioare”, spune Ildiko Micota.
În următorii zece ani, austriecii vor să deschidă încă 20 de magazine, în toate marile oraşe din România, susţine János Grigassy.
O noutate pe piaţa de retail din Europa este afişajul electronic. Preţul este afişat pe un display electronic, asemănător readbookurilor, şi toată baza de date este digitalizată.
Ascultați reportajul realizat de Ștefan Both:
GALERIE FOTO
Update: galerie foto deschidere 8 martie: