Serviciul de teleasistență este relansat la Timișoara. Se distribuie primele dispozitive de monitorizare
Serviciul de teleasistenţă dedicat persoanelor singure a fost relansat, la Timişoara.
Articol de Radio Timișoara, 24 octombrie 2018, 16:00 / actualizat: 24 octombrie 2018, 17:23
Printr-un echipament care include o brăţară şi un telefon mobil, persoanele singure aflate în dificultate pot apela prin apăsarea unui singur buton Direcţia de Asistenţă Socială a Primăriei Timişoara.
Șeful Direcţiei de Asistenţă Socială, Rodica Surducan, spune că, la alerta transmisă de un beneficiar al sistemului de teleasistenţă, este anunţat şi un echipaj din cadrul Unităţii de Primiri Urgenţe care se deplasează la domiciliul pacientului. Până în luna decembrie vor fi distribuite 60 de astfel de dispozitive.
“Anul viitor vor avea bucuria încă 120 de persoane să se bucure de aceste servicii. Serviciul nostru este unul socio-medical, însemnând că ambulanța socială, care este un element de noutate pentru că nu a mai fost până acum, este înzestrată cu un kit medical adică cu tot ce este nevoie pentru această fază, cu medic, asistent medical, psiholog, asistent social și, împreună cu partenerii foarte importanți – UPU Spitalul Județean și UPU Spitalul Municipal – se deplasează în regim de urgență ca să fim acolo să putem salva vieți omenești. Noi abordăm latura socială a fenomenului rămânând ca latura medicală, care este un apanaj al spitalelor, să fie preluată de către dânșii”, spune Rodica Surducan.
Aparatele pentru teleasistenţă pot fi puse la dispoziţia beneficiarilor gratuit sau în schimbul unei sume de bani lunare, în funcţie de venituri. Serviciul de tele-asistenţă include şi un număr de telefon pentru situaţii de urgenţă socială. Acest număr este 0356-981 şi poate fi apelat gratuit de pe orice telefon fix sau mobil.