Eforturi pentru păstrarea Semmering-ului bănățean în stare de funcționare
Se fac demersuri pentru păstrarea căii ferate Oraviţa – Anina în stare de funcţionare. Reprezentanţi ai societăţii civile, alături de cei ai administraţiei publice locale şi judeţene, dar şi ai Universităţii Eftimie Murgu din Reşiţa încearcă să găsească soluţii.
Articol de Radio Timișoara, 30 noiembrie 2019, 07:55
Profesorul universitar, Gheorghe Popovici, spune că în toate ţările astfel de trasee sunt subvenţionate şi solicită investiţii în gări dar şi în unităţi de cazare, pe traseul care are peste 30 de kilometri.
Popovici mai spune că s-a luat legătura cu şefii de gară, cu impiegaţii, cu Regionala CFR Timişoara şi cu Ministerul Transporturilor şi toată lumea susţine moral acest proiect, fără a fi prezentate însă măsuri concrete de acţiune.
Prima cale ferată de munte din România, Oraviţa – Anina, este cunoscută şi sub numele de Semmering-ul Bănăţean şi are 14 tuneluri săpate în stânca dură, zece viaducte şi patru gări, pe un traseu cu diferenţă de nivel de 340 de metri.