Cum să avem orașe mai curate și mai puțin poluate | AUDIO
Gălăgie și poluare sunt două dintre efectele extrem de neplăcute pe care le generează mașinile cu combustie internă. De altfel, România este amenințată din nou cu infringement-ul din cauza poluării, iar Comisia Europeană face referire în principal la cinci mari orașe, inclusiv Timișoara.
Articol de Adrian Schindarli, 19 mai 2020, 10:01 / actualizat: 19 mai 2020, 15:39
Mașina electrică este una dintre soluții, după cum declară consultantul Dragoș Fundulea, chiar dacă în acest moment doar 2,2% din autovehiculele înmatriculate în România sunt pur electrice:
„Cererea de mașini electrice a fost crescut semnificativ față de semestrele precedente. Consumatorii încep să vadă tot mai mult avantajele de cost și de mediu, iar autoritățile au furnizat subvenții importante”
Dragoș Fundulea, consultant la Roland Berger
Acționați „play” pentru declarația AUDIO pe larg
Vești bune vin pentru administrațiile locale, care vor putea depune proiecte pentru subvenționarea achiziției de autobuze electrice și – ca noutate – chiar de tramvaie. Paul Șerbănescu este șeful Biroului Strategii Programe la Administrația Fondului pentru Mediu:
Afirmația a fost făcută la o recentă conferință on-line organizată de rețeaua CIVINET ROMÂNIA, al cărei secretariat general se află la Timișoara. Violeta Mihalache este coordonatorul Civinet România și spune că o altă soluție anti-poluare poate fi utilizarea cargo-bicicletelor:
„În foarte multe orașe europene, cargo-bicicleta este o soluție potrivită pentru reducerea poluării și a ambuteiajelor din trafic. Nu putem transporta colete de două kilograme cu camioane de 30 de tone. Participanții – și au fost din foarte multe localități din țară – au identificat aceeași mare problemă pe care o au: infrastructura nepotrivită pentru biciclete. Este greu să introducem cargo-biciclete pe piste de 70 de centimetri lățime!”
Violeta Mihalache, coordonator Civinet România
Acționați „play” pentru declarația AUDIO pe larg
Peste 100 de specialiști din domeniul mobilității urbane, reprezentanți ai autorităților publice și ai organizațiilor din acest domeniu au participat la cele două zile de conferință on-line.