A fost semnat contractul pentru tronsonul care închide inelul de centură al Aradului
La Arad a fost semnat cel mai mare contract de infrastructură din vestul României. Este vorba despre realizarea segmentului care va închide inelul de centură a municipiului Arad.
Articol de Radio Timișoara, 22 august 2020, 00:39 / actualizat: 23 august 2020, 6:44
Proiectul are o valoare de 40 milioane de euro și va fi finanţat de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Protocolul a fost semnat de către directorul CNAIR, Mariana Ioniţă, şi preşedintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.
“Acest tronson de 11 km, pe care vom construi şi un pod nou peste râul Mureş şi un pasaj peste calea ferată, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, după autostrada care tranzitează judeţul nostru de la Nădlac la limita cu judeţul Timiş. Şi nu atât amploarea investiţiei conferă dimensiunea sa deosebită, ci faptul că aceşti 11 km completează inelul rutier din jurul municipiului, iar Aradul va deveni primul oraş reşedinţă de judeţ din România cu o şosea completă de centură”, spune Iustin Cionca.
Investiţia presupune proiectarea şi realizarea unui tronson de 11 kilometri care va lega DN 69 Arad – Timişoara cu DN 7 Arad – Deva. Intersecţiile cu drumurile naţionale şi judeţene vor fi amenajate la nivel, iar la intersecţia cu calea ferată 218 Timişoara – Arad se va construi un pasaj denivelat. Peste râul Mureş se va construi un pod în lungime de un kilometru, iar pe o lungime de 6,8 kilometri, între localităţile Vladimirescu şi Fântânele, se va construi o pistă de biciclete. Drumul va avea două benzi de circulaţie, cu o platformă de 9 metri, din care carosabilul va avea şapte metri, cu o viteză proiectată de 80-100 km/h.
Procesul de expropriere pentru realizarea centurii a fost iniţiat în 2018, iar în prezent se realizează actualizarea studiului de fezabilitate.