Câți proprietari trebuie să voteze deciziile ce se iau în interiorul unei asociații? Aflați în rubrica interactivă realizată de Radio Timișoara și Federația TESLA
Câți proprietari trebuie să voteze deciziile ce se iau în interiorul unei asociații?
Articol de Dana Florea, 14 septembrie 2021, 12:30 / actualizat: 14 septembrie 2021, 13:45
Radio Timișoara împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vine în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Viața la bloc sau în orice condominiu este, deseori, mai complexă decât pare la prima vedere. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.
Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.
De aceea, într-un parteneriat Radio Timișoara, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de marți, în cadrul emisiunii PULSUL ZILEI, care se difuzează în intervalul orar 12,00 – 13,00, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de ascultători.
Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.
Câți proprietari trebuie să voteze deciziile ce se iau în interiorul unei asociații?
Bunul mers al lucrurilor într-o asociație de proprietari ține, dincolo de înțelegerea și armonia dintre vecini, de adoptatrea unor hotărâri care să aducă beneficii viețuirii în condominiu. Pentru că există vecini, logica bunului simț se aplică mereu, dar aceasta nu poate fi mai presus de litera legii.
Există o serie de decizii care se pot lua în condominium doar cu votul a minim 50%+1 din numărul proprietarilor, membrii ai asociației de proprietari. Pentru că ascultătorii noștri ne-au întebat când se aplică acest algoritm, am luat legătura cu speciașitșii TESLA.
„Există mai mult de 10 situații în care deciziile în interiorul unei asociații de preoprietari se iau dacă 50% +1 dintre proprietari sunt de accord. Deciziile se spun la vot, se votează și se numără voturile. Doar dacă minim jumătate din proprietari plus încă unul își dau votul, măsura poate fi aprobată, în conformitate cu legislația în vigoare”, explică Stelian Cirț, președintele Federației TESLA.
Vă prezentăm în cele ce urmează lista deciziilor dintr-o asociație de păroprietari care se pot lua doar câțnd există minim 50% +1 voturi din partea proprietarilor.
- La înființarea asociației de proprietari
- Alegerea comitetului executiv si a cenzorului
- Aprobarea/modificarea/completarea statutului sau a acordului de asociere
- Aprobarea regulamentului de condominium
- Divizarea asociației de proprietari existente
- Asocierea în federații sau alte uniuni
- Participarea președintelui la cursuri de prefecționare acreditate conform legii
- Aprobarea bugetului anual de venituri și cheltuieli
- Aprobarea sistemului de penalizări aplicate restanțierilor
- Aprobarea lucrărilor de reparații la părțile commune ale imobilului, exceptând hotărârile luate pentru stabilirea fondului de reabilitare și modernizare.
- Formularea unei acțiuni în instanță împotriva datornicilor/furnizorilor, etc.
- Exceptarea de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcționarea ascensorului pentru persoanele care locuiesc la subsol, demisol, parter, mezanin, precum și la etajul 1 din clădirile fără mezanin
- Orice alte hotărâri pentru care legea sau statutul nu prevăd o altă modalitate de aprobare
Pentru a găsi răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: timisoara@federatiatesla.ro și secretariat@radiotimisoara.ro.