Chipul lui Moș Crăciun a fost reconstruit prin tehnologia 3D
Imaginea lui Moș Crăciun așa cum o știm astăzi, cu barbă albă, îmbracat în haine roșii și ușor corpolent, a fost avansată și consolidată de campania publicitară a companiei de băuturi carbogazoase Coca-Cola. Departe de a-și avea rădăcinile în tradiție, hainele alb şi roşii ale Moşului, asemănătoare cu cele două culori ale mărcii de bputuri carbogazoase, și aceasta pentru că acest Moş Crăciun lucrează la Atlanta (sediul companiei), şi nu la Polul Nord.
Articol de Radio Timișoara, 9 decembrie 2014, 12:35
Academicienii de la o universitate din Marea Britanie vin însă cu o versiune diferită a darnicului bătrânel, recreată cu ajutorul tehnologiei 3D şi pe baza datelor istorice. Inspirat de Sfântul Nicolae, iubit pentru darurile pe care le lăsa, în secret, în ghetele celor merituoşi, Moş Crăciun cel vesel şi rumen în obraji arată, potrivit portretului 3D realizat de academicienii de la Universitatea Liverpool John Moores din Marea Britanie, total diferit de imaginea consacrată. Folosind o tehnologie 3D interactivă şi de reconstrucţie facială de ultimă generaţie, profesorii Caroline Wilkinson şi Mark Roughley au reconstruit chipul Moşului, conform fizionomiei Sfântului Nicolae, episcop din Mira. Conform datelor istorice despre trecutul Sfântului Nicolae, Moş Crăciun are nasul asimetric, vindecat în această formă după numeroase leziuni, tenul măsliniu, capul rotund şi barba sură.
Foto: Mirror UK, http://mymerrychristmas.com/