Primăria Timișoara are portal unic pentru cereri și documentații online
Portalul unic al Primăriei Timișoara a fost finalizat și este funcțional, fiind lansat astăzi.
Articol de Radio Timișoara, 28 februarie 2024, 19:03
Peste 300 de tipuri de cereri, inclusiv solicitări din domeniul urbanismului, pot fi depuse și soluționate online prin intermediul portalului unic.
“De astăzi, de fapt, noua normalitate în Primăria Timișoara este digitală. Dacă până acum am putut spune că digitalul a fost excepția, acuma va fi fix invers. Oricine vrea să depună o cerere în Primăria Timișoara poate să o facă online, nu mai este nevoie să vină la ghișeu. Asta bineînțeles că va eficientiza foarte mult munca în primărie cu funcționarii, pentru că am digitalizat și toate procedurile interne”, spune primarul Dominic Fritz.
Edilul a explicat că, în momentul în care cineva nu poate sau nu știe să depună o cerere online, poate să meargă la primărie și va fi ajutat să depună cererea digitală.
“De exemplu, chiar acum am avut un experiment în care am spus că cererile pentru comercianții de mărțișoare se depun doar online. Din peste 400 de cereri, doar 15 au venit la ghișeu, unde noi am asistat să depună cererea online. Restul toți au reușit să depună online. Deci este accesibil pentru pentru toți și cei care nu pot primesc asistență, chiar mai multe decât înainte, tocmai pentru că am eliberat noi resurse pentru această asistență, la fel cum s-a întâmplat chiar și la Evidența populației unde acum toate programările se fac online”, spune Dominic Fritz.
Primăria Timișoara a obținut o finanțare europeană pentru portal unic. În cadrul acestui proiect a fost realizată și digitalizarea arhivei.
Portalul unic este implementat de firma ATOS, iar valoarea proiectului este de 2,7 milioane de lei.