Lotul Lugoj-Timișoara, cel mai avansat din proiectul de modernizare a cării ferate din vestul țării
Proiectul face parte din modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km, finanțat prin PNRR.
Articol de Radio Timișoara, 18 mai 2024, 22:42
Lucrările la calea ferată între Lugoj și Timișoara sunt cele mai avansate de pe toate tronsoanele proiectului, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Prezent sâmbătă la Lugoj, ministrul Grindeanu a precizat că tronsoanele de cale ferată sunt în faza de execuție.
“Lucrările pe lotul Lugoj – Timișoara la calea ferată au început, sunt în faza de execuție, iar cel mai înaintat lot este Lugoj- Timișoara. Sper ca în scurt timp să se înceapă lucrările și pe Timișoara și după aceea Timișoara spre Lugoj și după asemenea Caransebeș-Lugoj. Pe toate aceste patru loturi trebuie să fim foarte atenți la monitorizare și să se țină de ritmul de execuție, astfel încât să nu ieșim și să depășim sfârșitul anului 2026, când se termină finanțarea prin PNRR. Aici, odată cu modernizarea, se construiește și un pasaj supraperan. În interiorul acestui proiect se află și modernizarea gării din Lugoj”, spune Sorin Grindeanu.
Proiectul include și un tunel pentru biciclete, care va traversa calea ferată prin subteran, în cadrul unui plan de dezvoltare urbană ce nu va afecta spațiile verzi.
Sorin Grindeanu a solicitat o atenție sporită în ceea ce privește dezvoltarea urbană în zonă, pentru a preveni transformarea proiectului într-un inconvenient pentru locuitori.
Acesta este mai important contract de finanţare pentru domeniul feroviar din cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare de 8,77 miliarde lei.