Avarii de curent electric în localitățile din jurul Timișoarei
Ora estimată de remediere: 3:00. S-a rezolvat abia după 5 :( Cine răspunde? Petiții ANRE
Articol de Radio Timisoara, 10 iulie 2024, 23:48 / actualizat: 16 iulie 2024, 21:09
Avariile de curent în jurul Timișoarei au revenit aseară și continuă pentru unii și astăzi!
Ce consum avem trecut în contract? Îl depășim?
Cine trebuie să-i tragă la răspundere pe cei responsabili de întreruperi?
Mii de locuitori ai multor comune din jurul Timișoarei au rămas în această seară (10 iulie 2024). în jurul orei 22:30, fără alimentare cu energie electriă. Cei mai norocoși dintre cei cu racord trifazat au rămas totuși cu 220 V pe una dintre faze. Pe celelalte două tensiunea indicată era de … 13-14 V (foto) Unii microbiștii au mai putut urmări meciul (era 1-o pentru Olanda când a picat curentul!) pe … laptop (foto) sau telefon.
Conform informațiilor furnizate de Call-Center-ul transportatorului de energie (0 800 070 444) ”este un deranjament în localitățile Dumbrăvița, Giarmata-Vii , Uliuc, Urseni, Giroc, Chișoda și altele din județul Timiș”, cauzat de ”avarierea unui transformator general”.
Ora estimată pentru remediere: 3:00 Update: s-a rezolvat după ora 5
Ora estimată de remediere a penei de curent transmisă de Call-Center după ora 23 a fost 3:00
Cea mai mare problemă pentru mulți , semnalată în social media, sunt frigiderele, care se vor dezgheța în aceste ore. Alții se gândesc și mai departe, la pompele care asigură trimiterea reziduurilor în canalizare.
Update 11 iulie: din păcate abia după ora 5 s-a rezolvat problema în unele localități. Ore întregi (cam după ora 1:50, din experiența unora) s-au făcut repetate încercări de pornire, soldate cu eșecuri (au picat la unele toate trei fazele), care au pus în pericol aparatura electronică și electrocasnică (au apărut la aparatură coduri sau semnale de eroare, inclusiv acustice!).
Pe unele grupuri de facebook au fost sesizate probleme asemănătoare și în nordul Timișoarei, încă de aseară.
Nu ar fi normal să fie emis un comunicat de cei care transportă energia în care să fim anunțați ce s-a întâmplat și ce se va face pentru a nu reapărea astfel de situații??
ANRE sau OPC nu se poate autosesiza, având în vedere numărul enorm al celor care au fost afectați?
Petiții la ANRE
Puteți depune petiții la ANRE la https://spv.anre.ro/depune-petitie/
ANRE soluționează reclamațiile formulate de persoane fizice sau juridice, care urmează a dobândi sau care au calitatea de client final și/sau de utilizator împotriva unui participant la piața de energie/titular de licență/titular de atestat/titular de autorizație, persoana fizică sau juridică, care, prin actul emis de către oricare dintre aceștia, sau prin răspunsul primit la cererea sa, adresat lui sau altui subiect de drept, consideră că îi este încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim, din momentul în care a luat cunoștință, pe orice cale, de existența acestuia.
ANRE soluționează reclamațiile formulate de persoane fizice sau juridice, în temeiul art. 7^2 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare și anume:
(1) Plângerile adresate ANRE se soluţionează în conformitate cu prevederile prezentului titlu şi ale regulamentelor/procedurilor ANRE, prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare.
(2) Înainte de a adresa o plângere către ANRE, dacă aceasta priveşte activitatea unui prestator de servicii/de activităţi, reclamantul trebuie în prealabil să se adreseze spre soluţionare prestatorului de serviciu/activitate de a cărei prestaţie este nemulţumit.
(3) Nu fac obiectul soluţionării plângerile al căror obiect depăşeşte 36 de luni de la data săvârşirii.
(4) Plângerile deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti sau unor entităţi juridice pe cale extrajudiciară nu mai pot fi adresate spre soluţionare şi ANRE.
(5) Pe perioada soluţionării plângerilor de către ANRE, efectele acţiunilor titularilor de licenţe/autorizaţii/atestate în domeniul energiei împotriva reclamanţilor pot fi suspendate de către ANRE, cu excepţia celor care prin neaplicarea lor ar conduce la producerea unui prejudiciu iremediabil.”
Pentru soluționarea reclamațiilor, ANRE a transpus prevederile anterior menționate prin emiterea:
Ordinului nr. 193 din 28 octombrie 2020 pentru aprobarea Regulamentului privind soluționarea plângerilor în sectorul energiei și
Ordinului nr. 194 din 28 octombrie 2020 pentru aprobarea Procedurii privind soluționarea reclamațiilor părților interesate în sectorul energiei, denumită în continuare Procedură.
Conform prevederilor art. 2 al Procedurii, prin reclamație (petiție/sesizare) se înțelege orice solicitare formulată de o persoană fizică sau juridică, în sectorul energiei, la adresa unui participant la piața de energie/titular de licență/titular de atestat/titular de autorizație, înaintată spre soluționare ANRE, cu excepția disputelor, neînțelegerilor, litigiilor, divergențelor, investigațiilor”.
Conform prevederilor art. 6 alin. (5) al Procedurii ”începând cu 01 ianuarie 2021, petițiile/sesizările/reclamațiile adresate ANRE spre soluționare care nu sunt însoțite de răspunsul formulat de participantul la piața de energie/ titularul de licență/titularul de atestat/titularul de autorizație sau de dovada transmiterii solicitării către acesta, conduc la clasarea acestora prin emiterea unui răspuns în acest sens.”
Conform prevederilor art. 15 al Procedurii, termenul standard de soluţionare a reclamaţiei şi de transmitere a răspunsului către solicitant este de 30 de zile de la data înregistrării reclamaţiei, care poate fi prelungit cu 30 de zile, sub condiţia notificării prealabile a solicitantului.