Surpare de teren pe șantierul pasajului Solventul. Lucrările au fost oprite
Proiectul costă 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane de la Guvern, prin Programul “Anghel Saligny”.
Articol de Radio Timișoara, 28 ianuarie 2025, 13:59
Lucrările de împingere a chesonului de la pasajul Solventul au fost sistate după ce o porțiune de pământ de sub linia de cale ferată s-a surpat.
Viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău susține că un astfel de moment era anticipat, iar acum se caută soluții pentru ca lucrările să continue fără a fi afectate liniile de tren.
“De-a lungul timpului au existat acolo cămine, rețele de utilități care au fost schimbate, au fost zeci de intervenți care au săpat la fundația liniilor, au fost umplute, poate nu au fost făcute compactările cum trebuie și am anticipat astfel de probleme. Nu am sistat șantierul. Într-adevăr, împingerea propriu-zisă a fost oprită. Ne-am văzut în sit atât cu CFR cât și cu reprezentanții ministerului și ai constructorului. Nu există niciun pericol în acest moment. Am stabilit un plan de măsuri, proiectantul va dispune anumite modificări și probabil, până la sfârșitul acestei săptămâni, acestea vom relua împingerea”, spune Ruben Lațcău.
Lucrările vor fi atent monitorizate în perioada următoare, mai ales că structura de beton care formează viitorul pasaj va trece pe sub linia de tren care leagă România de Serbia.
“Vom face monitorizare foarte exactă, mai ales când ne apropiem de linia următoare. Următoarea linie pe care o vom trece este cea care ne conectează cu Serbia. Este important să monitorizăm, minut de minut, modul în care afectează împingerea statului de la suprafață. Și, probabil, vom reduce un pic ritmul de împingere. Dacă am văzut progrese de 2 metri pe zi, probabil aceste progrese vor fi mult mai mici de acum încolo”, mai spune Ruben Lațcu.
Pasajul Solventul se construiește după un procedeu realizat în premieră în Timișoara. Pentru ca traficul feroviar din zonă să nu fie afectat, constructorul a realizat o uriașă structură de beton, care este împinsă sub cele 10 linii de cale ferată ce traversează zona.