Zonă industrială și zonă “mixed-use” pe Calea Stan Vidrighin din Timișoara
Proiectul de reabilitare a Căii Stan Vidrighin a costat peste 100 de milioane de lei iar aproximativ două treimi din bani au fost asigurați prin fonduri europene.

Articol de Radio Timișoara, 18 februarie 2025, 08:15
Zona industrială de pe Calea Buziașului se transformă, de la reabilitarea arterei de circulație, construirea de noi blocuri de locuințe și spații comerciale până la demolarea fostului Spumotim.
Timișorenii care locuiesc în zona Calea Buziașului știu cel mai bine cum au arătat împrejurimile și ce schimbări s-au făcut de-a lungul timpului în cartier.
Noua reabilitare a căii Stan Vidrigin este una din cele mai vizibile modificări, de altfel foarte binevenită, spun locuitorii din zonă.
„Mi se pare ok. Magazine, tot ce trebuie”, spune o tânără.
“E superb, mie-mi place. Față cum a fost normal că e o schimbare superbă”, spune o timișoreancă.
“E super frumos, față de cum arăta Mergi liniștit. Înainte, sincer, îmi era frică să trec pe aici. Și, părerea mea, ar fi, dacă s-ar mai face locuințe pentru tineret”, punctează o timișoreancă.
Proiect pentru zona Buziașului
Autoritățile știu de câțiva ani cam cum va arăta zona industrială Buziașului din Timișoara. Planul Urbanistic General prevăzut de primărie a structurat zona pe o parte și pe cealalta a bulevardului proaspăt refăcut.
“Ne așteptăm la lucrul acesta din prisma noului Plan Urbanism General, care a fost aprobat în 2021 și care prevede foarte clar că zona stângă, cum ieșim din oraș și ne îndreptăm înspre Buziaș, va rămâne o zonă industrială. Este vorba despre tot arealul care este cuprins de Calea Stan Vidrigin, Calea Buziașului, Batania, Calea Moșniței și mergem pe lângă calea ferată până în Moșnița, toată acea zonă va rămâne o zonă industrială. Partea dreaptă, cum ieșim din oraș, unde deja au început procesele de regenerare urbană, va devine o zonă mixed-use, care va permite atât zone comerciale cât și zone de locuințe. Deja, Spumotimul este prima platformă care trece prin acest proces. Acele hale de la Spumotim a fost acnhiziționate de către un mare dezvoltator român și obiectivul acolo va fi să creeze un proiect de tip mixed-use”, spune viceprimarul Ruben Lațcău.
Modernizarea Căii Stan Vidrighin, la final
Locuitorii spun că noile facilități, drumul, trotuarele noi și tramvaiele care vin la timp și oferă confort sporit sunt un mare plus zonei.
Proiectul a costat 101,2 de milioane de lei iar aproximativ două treimi din bani au fost asigurați prin fonduri europene.
Proiectul a presupus modernizarea liniei duble de tramvai, a fost realizat și spațiu verde de aproape 3.000 mp, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal. De-a lungul benzilor de circulație modernizate au fost amenajate piste de biciclete și trotuare. În cadrul aceluiaș proiect, au fost schimbate rețelele subterane de utilități, investiția fiind corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei de apă – canal implementat de Aquatim.
Reporter: Ioana Sapianu