Expoziţia Universală de la Milano speră să atragă peste 20 de milioane de vizitatori Roma
Cu trei luni înaintea deschiderii Expoziţiei Universale de la Milano s-au vândut 8 milioane de bilete, o treime din obiectivul organizatorilor.
Articol de Carla Chiu, 1 februarie 2015, 09:00
‘Este incredibil că am reuşit să vindem până acum 8 milioane de bilete, dintre care 5 milioane în străinătate’, a spus comisarul expoziţiei, Giuseppe Sala.
Organizatorii speră să vândă 24 de milioane de bilete unui număr de peste 20 de milioane de vizitatori, unii venind de mai multe ori la evenimentul care va dura şase luni (1 mai – 31 octombrie) şi va avea ca temă ‘Hrănirea planetei, energie pentru viaţă’. Ultima ediţie, cea din 2010 de la Shanghai, s-a concentrat pe oraş.
Preţul mediu al unui bilet vândut în avans este de 22 de euro, iar cel maxim, de 32 de euro.
Expoziţia Universală nu este numai ‘un târg cu produse tipice’, adaugă Giuseppe Sala, vorbind despre problematicile şi tehnologiile găzduite de eveniment. Scopul este de ‘a oferi un răspuns concret la o nevoie vitală a omenirii: garantarea unei cantităţi suficiente de hrană sănătoasă pentru toţi, respectarea naturii şi a echilibrului ei delicat, evitarea excesului de hrană şi a nedreptăţii’, arată organizatorii.
Cele 148 de ţări şi organizaţii internaţionale vor fi reprezentate în pavilioane naţionale sau regrupate pe teme (mirodenii, cacao, orez, etc.), noutate faţă de ediţiile precedente. Organizaţiile apreciază că vizitatorul mediu va petrece circa şase ore la expoziţia aflată la periferia oraşului Milano.
Pentru Italia, ţară care a intrat de trei ani în recesiune, miza economică este însemnată, iar autorităţile italiene contează pe Expoziţie pentru a da un nou avânt economiei. Potrivit lui Giuseppe Sala, ea ar trebui să însemne ‘o valoare adăugată de 10 miliarde de euro, dintre care cinci pentru turism’.
Oraşul Milano, care a mai organizat o astfel de expoziţie în 1906, profită de această ocazie pentru a face ample lucrări de înfrumuseţare edilitară şi mizează pe afluxul de turişti pentru a-şi pune în valoare atuurile: moda, cumpărăturile şi cultura.
Teatrul Scala va fi deschis zilnic pe parcursul Expoziţiei, iniţiativa fiind o premieră în istoria operei. Singura problemă este că o parte din personal refuză să participe la reprezentaţia cu ‘Turandot’ de Giacomo Puccini, programată în 1 mai, zi liberă, care este ziua de deschidere a Expoziţiei.