Reducerea TVA la 9% va creşte piața comezilor online de mâncare şi numărul locurilor de muncă
Reducerea TVA pentru produsele alimentare şi băuturi non-alcoolice de la 24% la 9% va avea efecte de creştere în lanţ care vor conduce la avansul exponenţial al serviciilor de comenzi de mâncare, apreciază reprezentanţii pieţei de profil. Conform specialiștilor, reducerea TVA va determina creșterea serviciilor conexe industriei alimentare, inclusiv a celor efectuate cu ajutorul site-urilor online şi platformelor mobile.
Articol de Radio Timișoara, 14 aprilie 2015, 13:02
Reducerea TVA va duce la o creştere a consumului şi ocupării forţei de muncă, dar va exista și o creştere a satisfacţiei angajaţilor. Restaurantele şi serviciile de catering vor fi în măsură să-şi îmbunătăţească timpii de livrare şi ingredientele utilizate. De asemenea, va crește calitatea serviciilor per ansamblu. Toate acestea vor duce la o creştere semnificativă a veniturilor, care vor permite tuturor furnizorilor de servicii să se extindă şi să-şi majoreze discounturile, se precizează într-un studiu al HelloHungy România.
Gospodăriile din România alocă circa 70% din venitul lor consumului de produse alimentare şi băuturi, cifră ce reprezintă cea mai mare rată din Europa.
Românii din marile oraşe comandă mâncare cel puţin o dată pe săptămână, fie pentru birou (40%) sau pentru acasă (60%).
Premierul Victor Ponta a anunţat scăderea TVA la 9% la toate produsele alimentare, la băuturile nealcoolice şi la serviciile de alimentaţie publică, începând de la 1 iunie 2015. (Sursa: Agerpres / Foto: www.fact-finder.com)