Timișoara are un nou slogan al candidaturii orașului la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021: Shine your light – Light up your city!
Asociația Timișoara – Capitală Culturală Europeană anunță că a finalizat conceptul candidaturii orașului de pe Bega, sub sloganul ‘Shine your light – Light up your city!’, în traducere de lucru: ‘Lumineaza orasul prin tine!’.
Articol de Radio Timișoara, 18 septembrie 2015, 22:24
Conceptul a fost identificat în urma unui proces complex de consultare și participare din partea cetățenilor, autorităților, instituțiilor și operatorilor de cultură independenți, artiștilor, instituțiilor de învățământ, reprezentanților industriilor creative, mediului economic și politic. Asociația a ajuns la acest concept după patru ani, parcurgând două etape intermediare, precum REVOLutionary și Channel of Cultures.
Pornind de la variantele precedente lansate în dezbatere, s-a constatat că Timișoara – oras care face parte din reteaua oraselor construite pe baza valorilor Iluminismului si primul oras din Europa cu iluminat electric stradal – este un catalizator și un punct emergent de răspândire a valorilor civice si culturale. Aceste valori înrădăcinate și în trecutul orasului se regăsesc acum printre principiile care stau la baza Uniunii Europene de astăzi.
‘Shine your light – Light up your city!’ ‘Luminează orașulprin tine!’ îşi propune să aducă un nou suflu de energie tuturor timişorenilor şi europenilor care îşi asumă valorile continentului și aspiră la un oraş dinamic pe plan cultural și vizionar în plan politic, economic și social. Cele două concepte lansate până acum în dezbatere publică au fost şi ele incluse în programul artistic al candidaturii.
Asociaţia Timişoara – Capitală Culturală Europeană a finalizat conceptul candidaturii, sub sloganul ‘Shine your light – Light up your city!’, (întraducere de lucru: ‘Luminează orașul prin tine!’), în urma unui proces complex de consultare şi participare din partea cetățenilor, autorităților, instituțiilor și operatorilor de cultură independenți, artiștilor, instituțiilor de învăţământ, reprezentanţilor industriilor creative, mediului economic și politic. Asociaţia a ajuns la acest concept după patru ani, parcurgând două etapeintermediare, precum REVOLutionary și Channel of Cultures.
Angajamentul civic şi implicarea socială a locuitorilor au condus la conturarea primului concept înanul 2012, REVOLolutionary. Acest slogan se baza pe identitatea orașului și scotea în evidență rolul Timișoarei în istoria recentă a României. În anul 2014 au avut loc noi consultări cu cetăţenii în urma cărora un nou concept a fost cristalizat, Channel of cultures, care îngloba atât trecutul cât și prezentul, reflectând etosul unui oraș inter- şi multicultural. Aceasta a făcut din Timișoara un oraș european caracterizat printr-o gândirepragmaticăși un comportament civic însușit.
Anul 2015 a însemnat, în procesul candidaturii,verificare a acestor rezultate și analizarea mai în profunzime a ADN-uluiTimișoarei, prin organizarea atelierelor de lucru, aplicarea de chestionare, campanii de consultare şi informare pe platformele online și implicarea în alteevenimente. Astfel, comunitatea orașuluiși-a definitivat conceptul de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii pentru anul 2021: ‘Shine your light – Light up your city!’ (‘Lumineazăorașulprin tine!’). Pornind de la variantele precedente lansate în dezbatere, s-a constatat că Timişoara – oraş care face parte din reţeaua oraşelor construite pe baza valorilor Iluminismului şi primul oraș din Europa cu iluminat electric stradal – este un catalizator şi un punct emergent de răspândire a valorilor civice şi culturale. Aceste valori înrădăcinate și întrecutul orașului se regăsesc acum printre principiile care stau la baza Uniunii Europene de astăzi.
“Suntem pe ultima sută de metri înainte de depunerea dosarului de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii pe data de 10 octombrie 2015. Asociaţia estefoarte mulţumită de gradul mare de participare şi implicare a comunităţii în procesul de definitivare a conceptului şi a programului artistic al candidaturii. Suntem încrezători că ‘Shine your light – light up your city!’ ‘Luminează oraşul prin tine!’ reprezintă spiritul urbei, așa cum a fost descoperit și definit de timișoreni, fiind elementul central sub egida căruia s-a elaborat dosarul pentru concurs. Propunerea noastră pentru programul de Capitală Europeană a Culturii este ca fiecare dintre noi să își găsească propria energie și resursele interioare pentru a se implica în viața orașului și pentru a aduce o schimbare pozitivă atât în comunitate, cât şi la nivel european..”, spune Simona Neumann, director executiv al ATCCE.
‘Shine your light – Light up your city!’ ‘Luminează orașulprin tine!’ îşi propune să aducă un nou suflu de energie tuturor timişorenilor şi europenilor care îşi asumă valorile continentului, aspirând la un oraş dinamic pe plan cultural și vizionar în plan politic, economic și social. Cele două concepte lansate până acum în dezbatere publică au fost şi ele incluse în programul artistic al candidaturii.