Salonul Auto de la Detroit turează motoarele!
Articol de Radu Micu, 13 ianuarie 2016, 19:10 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:19
Articol de Radu Micu, 13 ianuarie 2016, 19:10 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:19
Primul salon auto important pe plan mondial se derulează în această perioadă la Detroit, #detroitautoshow acolo unde, în ultima sută de ani, totul gravitează în jurul automobilului. Toți marii producători pe plan mondial, fie că sunt americani sau nu, au facilități de producție sau dezvoltare în #Michigan. Așa se face că nu există niciun model programat să apară pe piață în cursul acestui an fără să aibă momentul lui de glorie pe parchetul complexului expozițional #CoboCenter.
Se insistă pe mașini cu tentă sport dar, fiind vorba despre America, mai ales pe utilitare, mașini mult prea mari ca să încapă în aglomeratele orașe din Europa. Cu toate acestea, pentru că este un salon foarte important, avem ocazia să găsim și anticiparea modelelor care, în cursul acestui an, vor veni în Europa (așa cum sunt ele expuse acum sau cu ușoare adaptări de conformitate). La nivel general putem analiza atât componenta de design cât și direcția pe care o are sectorul dinamic, sau, ca să fim și mai exacți, necesarul de consum pentru atingerea standardelor de putere. Toate analizele existente pe piața auto confirmă tendința generală: plăcerea de a conduce rămâne ancorată în aceleași cote de viteză, demaraj, sunet al motorului dar se reduce simțitor cantitatea de benzină consumată (un truism general spune că americanii pun motorină doar în camioane).
#BMW intră în forţă pe piața americană în anul 2016, în care îşi va aniversa centenarul: premierele mondiale sunt modele BMW M2 şi BMW X4 M40i.
Constructorul german prezintă, de asemenea, serviciile inovatoare BMW i, care acoperă fiecare aspect al mobilităţii electrice. Totodată, BMW ConnectedDrive prezintă cea mai nouă gamă a sa de aplicaţii şi sisteme, precum Remote Control Parking. Se știe deja de câțiva ani că rolul șoferilor se restrânge din ce în ce mai mult. În cazul acestor modele auto, ei nu mai trebuie să se îngrijească nici de parcare, fie ea laterală sau cu spatele.
Alături de extinderea facilităţilor sale de producţie, compania şi-a concentrat atenţia pe deschiderea a două noi centre de condus defensiv. Unul este Centrul de Performanţă de la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, cel de-al doilea poate fi găsit în sudul Californiei, la Palm Springs. Aici, conducătorii BMW, viitorii clienţi şi fanii BMW pot experimenta aptitudinile de performanţă ale „Ultimate Driving Machine” în cadrul unor cursuri de instruire auto. America și-a obișnuit demult clienții cu șansa de a conduce mașinile înainte de a le cumpăra.
Bătălia în clasa modelelor de volum este dusă de un alt producător european, mai exact german: #Audi, care încearcă să le ofere americanilor de rând, și totuși cu pretenții pentru clasa premium, posibilitatea de a achiziționa o mașină rafinată la prețul uneia obișnuite. Plaja de putere se întinde între 148 și 272 Cai Putere, există două caroserii disponibile (clasicul sedan și alungitul break) și desigur mai multe opționale, mutate pur și simplu de constructorul de la Ingolstadt din Europa în America.
#Lexus intră în competiția conceptelor și vrea din start o notă mare! LC500 este un model sportiv rezultat parcă în atelierele de design ale studenților de mâine. Pur și simplu spectaculos!
Vizitatorii salonului sunt atrași de modelele de serie pe care și le vor permite când vor ajunge la vânzare, dar curiozitatea îi împinge și către concepte, pentru a avea o previziune asupra viitorului. Rolul acestor concepte nu este numai acela de a arăta ce pot face ACUM constructorii de automobile dar, așa cum am amintit, și acela de a trasa direcția în care va evolua caroseria, facilitățile disponibile la bord, dinamica.
„Did you see that new Lexus?” „It’s amazing!”. Acest schimb de replici este foarte des auzit în salon.
LC500 este un amestec de mașină sport, supercar și mașină de zi. Determină exclamații la fiecare pas. Este o evoluție a designului actual Lexus LF-LC la toate capitolele, iar impresia generală este că noul model reușește să adune tot ce are mai bun industria auto la nivel estetic într-o singură mașină. Și nu ne-am uitat bine sub capotă! E puțin din BMW i8, puțin din Nissan 370Z, puțin din Honda NSX, toate adunate într-un pachet semnat Lexus: brandul de lux al japonezilor de la Toyota.
Sub capotă, dacă tot am amintit de ea, stă/lucrează/demarează un motor V8 de 470 de Cai Putere și face testul 0-100 km/h în sub 5 secunde.
Buick Avista este un concept de 2+2 locuri (ceea ce înseamnă că încap 2 adulți pe scaunele din față și 2 copii pe bancheta spate), dezvoltă nu mai puțin de 400 de Cai Putere cu ajutorul motorului de 3 Litri Twin Turbo V6 cu tracțiune spate. Fiind un concept destul de natural se așteaptă intrarea în producția de serie peste 2 sau 3 ani. Anumite componente au fost integrate în versiunea 2017 a modelului LaCrosse, pe care îl vom vedea însă abia la vară. Produsul premium al concernului General Motors (aflat recent în faliment, vă mai aduceți aminte?) este unul tipic american, cu spații generoase pe scaunele din față și loc destul în portbagaj, iar sunetul motorului trebuie să fie neapărat extrem de proeminent.
Salonul auto de la Detroit se află abia la început. Jurnaliștii acreditați au văzut și fișat modelele expuse, acum vorbesc cu fanii, chiar efectuează sesiuni de Drive Test și în zilele următoare vor prezenta comentarii avizate. Suntem și noi pe recepție!