Și Renault păcălește noxele?
Articol de Radu Micu, 14 ianuarie 2016, 16:19 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 14 ianuarie 2016, 16:19 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Constructorul auto francez Renault a confirmat joi că au fost efectuate percheziţii la uzinele sale, dar a subliniat că în cursul acestor investigaţii nu a fost identificat niciun dispozitiv care să falsifice emisiile poluante ale motoarelor sale Diesel.
Acest anunţ vine după ce anterior un lider sindical a dezvăluit că săptămâna trecută au fost efectuate o serie de percheziţii la sediul Renault, declaraţie care a dus la scăderea cu peste 20% a cotaţiei titlurilor mărcii franceze. Degringolada titlurilor Renault a afectat şi concurența Peugeot Citroen, ale cărei acţiuni au scăzut cu peste 7%.
Oficialii Renault și Peugeot-Citroen se apără spunând că nu au intrat în colimatorul organelor de anchetă imediat după scandalul în care a fost târât producătorul german Volkswagen, ci testele sunt inițiate strict de statul francez și sunt de dată recentă. Mai mult, aceștia susțin că testele nu au arătat nicio anomalie.
De asemenea, acţiunile Fiat Chrysler Automobiles au înregistrat joi o scădere de peste 10% la Bursa de la Milano, după ce portalul Automotive News a acuzat constructorul italo-american că a falsificat cifrele de vânzări din SUA.
Aceste evoluţii vin după ce anul trecut constructorul auto german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor Diesel.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
O întrebare stă pe buzele tuturor: oare poate să iasă fum fără foc?