SEAT lansează primul SUV din gamă!
Articol de Radu Micu, 12 februarie 2016, 11:01 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Articol de Radu Micu, 12 februarie 2016, 11:01 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Brandul spaniol SEAT, parte a grupului Volkswagen prezintă primul SUV, Ateca, semn că și producătorul de lângă Barcelona vrea să culeagă roadele creșterii anunțate pe piața europeană a automobilelor mari cu valențe de aventură.
Cu acest noul model, marca acoperă 80% din piața auto europeană, în sensul că oferă modele pe aproape toate palierele de volum și adresabilitate.
Ateca va fi o nouă bornă în gama de modele, alături de compacta Leon și subcompacta Ibiza. Prezent la recenta prezentare în avanpremieră mondială, cel mai imprtant on al companiei (CEO) Luca de Meo a declarat încrezător că începe astfel o nouă eră iar Ateca va fi multă vreme un portdrapel de succes. Trebuie spus că, înainte de a prelua șefia SEAT, De Meo a fost executiv Audi cu responsabilități în desfacere și piețe noi.
Interesant este de subliniat faptul că mulți ani până acum brandul spaniol a piedrut bani, pe care grupul VW i-a alocat pentru a suporta vânzarea modelelor sub prețul adevărat de vânzare. Aceasta este o practică foarte uzitată, Honda și Hyundai fiind alte două exemple elocvente în acest sens: producătorul nu poate cere banii pe care ar trebui să îi ceară pe mașinile comercializate, din motive ce țin de poziționare, încrederea/percepția cumpărătorilor, campanii de marketing și publicitate etc.
Acum, după ani de zile în care, cum spuneam, SEAT a tocat banii grupului VW, vine vremea să achite din facturi. Și, cel mai probabil, o va face-o prin volume mari de vânzări ale modelelor aflate în pole-pozition. Noul Ateca va fi, cu siguranță, unul dintre ele!
Startul vânzărilor se va consemna în primăvară, după Salonul Auto de la Geneva. Asamblarea se va face la uzina Skoda din Cehia, una dintre cele mai importante ale grupului. Să mai spunem că nu este o noutate ca Skoda să facă modele pentru SEAT: și Toledo se asamblează acolo.
Pe termen scurt, piața europeană a SUV-urilor va crește cu 25%.
Ateca se face pe platforma MQB utilizată și de VW Tiguan, locul 2 în clasamentul SUV-urilor compacte după Nissan Qashqai.Ateca va fi unul dintre cele mai generoase m,odele din clasă, cu lungimea de 4,36m și un portbagaj de 510 L.
Vor fi disponibile, încă de la începutul vânzărilor, motoare economice de 1.0 și 1.4 L pe benzină, dar și motoare puternice de 1.6 sau 2.0 L Diesel, cu tracțiune integrală sau pe puntea față. Emisia de noxe (…) este anunțată la valoarea de 112 gr.CO2/km
Referitor la așa zisa trucare a emisiei de noxe devine din ce în ce mai clar pentru toată lumea că nu e decât un exercițiu de marketing al concurenței. Emisia de noxe este strâns legată de consumul de carburant deci primii care ar trebui să se lamenteze sunt posesorii de așa zise mașini trucate, nu concurenții! Pentru că nu pot exista noxe mai mari dacă nu crește semnificativ consumul de carburant (altfel din ce să provină noxele?). Anterior concernului VW au existat atacuri la adresa Toyota, care era acuzata de probleme grave la frânare și mai nou la airbag-uri, care ”se declanșau accidental în timpul mersului”.
Spaniolii mai mizează pe două modele când așteaptă creșterea cotelor de piață: Ibiza se va prezenta cu o nouă generație până la sfârșitul anului și va apărea în plus și o subcompactă SUV, un baby Ateca.
Și astfel, viața merge înainte!