“Verde pentru Biciclete” solicită oficial Primăriei să permită accesul bicicliștilor în toată zona Cetate. Lista reparațiilor necesare la pistele din oraș
Articol de Radio Timișoara, 28 martie 2016, 16:10
De asmenea, se solicită ca accesul bicicliștilor în Piața Victoriei, să fie restricționat doar în perioada mai-octombrie, în intervalul orar 16:00-22:00, spune coordonatorul proiectului “Verde pentru biciclete” Romina Faur.
Noi am cerut accesul permanent al bicicliștilor în Piața Libertății și în toate străzile pietonale din zona Cetate. În plus, accesul bicicliștilor în Piața Victoriei restricționat doar în perioada mai – octombrie în intervalul orar 16:00 – 22:00.
În acest moment, accesul bicicliștilor în aceste zone este interzis, cu exceptia câtorva străzi (E.Ungureanu, A. Pacha, Radu Negru, E. Carusso, Victor Vlad Delamarina, Gheorghe Lazăr – de la intersecția cu str. E. Ungureanu spre Piața Unirii, Lucian Blaga, J. Bolyai, Dimitrie Cantemir și Palanca).
Verde pentru biciclete mai cere şi permiterea accesului bicicliștilor de-a lungul liniilor de tramvai în tot orașul, dar şi repararea piestelor de biciclete existente, inclusiv realizarea unor rampe la urcarea-coborârea de pe trotuare.
Astfel se impun intervenții pe b-dul M. Viteazu, pe lângă Politehnică, unde dalele de pe trotuar și banda de bicicleta sunt foarte denivelate/chiar ieșite; pe bd. Cetății, din Calea Torontalului spre Cloşca, pista este foarte strâmtă, nu este loc de acces
concomitent pentru un biciclist și un pieton; pe bd. Brâncoveanu, trotuarul prevăzut cu piste pentru biciclete este foarte îngust, comercianții expun în stradă și există un risc crescut de accidente; pe Bd. Stefan cel Mare, pista e prevăzută cu dale, există stâlpi de-a lungul ei; dar și pe str. Cloşca, sunt foarte multe denivelări pe pistă.
“Verde pentru biciclete” a realizat un sondaj pe Facebook în urma căruia s-au desprins câteva propuneri înaintate de bicicliștii timișoreni privind îmbunătățirea rețelei de piste: folosirea unei vopsele cu aderență sporită, de o calitate net superioară, delimitarea pistelor de biciclete prin vopsirea limitelor laterale cu o vopsea cu aderență mare (eventual reflectorizantă), folosirea unor balize sau a unor forme de semnalizare pentru sporirea protecției bicicliștilor în trafic și pentru atenționarea pietonilor cu privire la accesul restricționat în acea porțiune de drum/trotuar.
Lista a mai fost înaintată Primăriei Timişoara, însă municipalitatea nu a răspuns solicitărilor.