Colterm, amenzi de 100.000 de lei într-un an. Reacția companiei privind temperatura apei livrate
Colterm are probleme cu temperatura de plecare a apei calde din punctele termice, au constatat reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Articol de Radio Timișoara, 4 martie 2025, 19:50 / actualizat: 4 martie 2025, 21:52
Inspectorii ANPC au verificat aleatoriu 9 din cele 120 de puncte ale societății de termoficare din Timișoara iar la unele au fost descoperite abateri.
Administratorul special al Colterm, Cristian Amza, explică situația.
“Temperatura este stabilită în baza unor normative și a unei diagrame de reglaj. Dacă un punct termic deservește imobile care sunt mult mai bine termoizolate și care nu au pierderi majore, atunci funcționăm poate cu jumătate de grad sau un grad sau un grad jumătate sub temperatura medie de furnizare. Dacă avem un imobil care are probleme, furnizăm mai mult cu un grad jumate sau două. Pe parte de căldură, în actualul sezon de furnizare, sesizările au fost minimale”, spune Cristian Amza.
Administratorul special a admis că sunt unele probleme, dar a dat asigurări că abonații Colterm nu plătesc apă caldă dacă la robinet vine rece.
“O mare parte din plângerile la adresa calității serviciilor se referă la apa caldă, unde populația, în special din zonele unde s-au făcut foarte multe debranșări și nu s-au făcut redimensionările de rețele, acolo, după ce pornesc apa caldă, durează 2, 5, 7 minute până când aceasta atinge parametrii buni. Când pe țeava de apă caldă curge apă rece, nimeni nu va plăti apă caldă. La preț, contoarele noastre înregistrează temperatura din apă. Deci dacă apa livrată pe țeavă de apă caldă este apă rece, nu se plătește apă caldă”, spune Cristian Amza.
Administratorul special al companiei a mai declarat că pentru a fi evitate astfel de situații sunt instalate rețele de recirculare a apei.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Popoviciu, a arătat, astăzi, că, într-un singur an, compania timişoreană de termoficare Colterm a fost amendată de 15 ori de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, cu aproape 100.000 de lei, întrucât temperatura apei cale furnizate populaţiei era sub parametrii prevăzuţi, deşi acest aspect nu a fost făcut public.
Vicepreşedintele CJ Timiş detaliază că, în baza legii 544, a obţinut de la ANPC informaţiile care relevă faptul că timişorenii abonaţi la sistemul centralizat de încălzire „plătesc mult mai mult în comparaţie cu ceea ce au semnat în contract şi cu ceea ce ar trebui să plătească”.