Structuri unice în România pentru tuneluri pe A1 între Margina și Holdea
Autostrada va înlocui DN 68A, un drum extrem de aglomerat și necesar pentru traficul din vestul țării.
Articol de Radio Timișoara, 27 noiembrie 2024, 18:42 / actualizat: 27 noiembrie 2024, 22:50
Lucrările pe tronsonul Margina-Holdea al autostrăzii A1 Lugoj-Deva avansează, iar echipele pregătesc lucrează la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
Potrivit Direcției Regional de Drumuri și Poduri Timișoara, cele două structuri vor fi unice în țară, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens).
„Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor ‘umbrele de țevi’ înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret”, precizează DRDP Timișoara.
Tunelurile însumează doi kilometri, iar întreg tronsonul, finanțat din fonduri europene, trebuie finalizat până în decembrie 2026.
Autostrada va înlocui DN68A, un drum extrem de aglomerat și necesar pentru traficul din vestul țării.