Arhiva Primăriei Timişoara trece în format electronic, printr-un proiect cu fonduri europene
Primăria Timişoara a semnat contractul de achiziție serviciilor de retro-digitalizare a arhivei.
Potrivit municipalității, trecerea arhivei în format digital vizează protejarea datelor şi facilitarea accesului cetăţenilor.
Proiectul vizează scanarea şi indexarea documentelor existente, realizarea de copii identice, dar şi preluarea lor într-o arhivă electronică. Contractul include, de asemenea, licenţele de software necesare şi formarea personalului din administraţia locală. În total, 5.000 de unităţi arhivistice (bibliorafturi) vor fi retro-digitalizate, precizează sursa citată.
Arhivarea electronică va uşura accesul la documente, va creşte transparenţa instituţională şi va reduce costul de stocare, copiere şi consultare a documentelor, prevenind de asemenea degradarea fizică a datelor de interes public, mai precizează Primăria Timișoara.
Valoarea totală a proiectului cu finanţare europeană este de 600.000 lei fără TVA, cu termen de finalizare peste şase luni.
Articol de Radio Timișoara, 24 aprilie 2023, 15:56