Ascultă Radio România Timișoara Live • 

CNAIR: Podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușească!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dă asigurări că podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească.

CNAIR: Podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușească!

Articol de Radio Timișoara, 16 august 2018, 14:49

CNAIR postează pe pagina oficială de Facebook un comunicat în care arată că doar 37 din cele 4.250 de poduri de pe rețeaua de drumuri naționale sunt în clasa tehnică 5. Cele mai multe sunt situate pe drumuri naționale însă niciunul nu prezintă risc de colaps. CNAIR precizează că revizia podurilor se face la șase luni sau chiar mai repede dacă situația o impune.

Reprezentanții CNAIR precizează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă și fac apel la cei ce difuzează informații în spațiul public să le verifice pentru a nu crea confuzie în societate.

“Podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușească!

Din cele 4250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați.

Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în funcție de evaluările tehnice.

Ca exemplu podul de la Măracineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreținere periodică și nu a unui program de reabilitare.

Trebuie să subliniem că nici la momentul începerii lucrărilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului.

Tot pentru corecta informare a opiniei publice precizăm că de principiu reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.

Este și cazul podului care traversează râul Argeș în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

Sunt însă și programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi Podurile dunărene de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitație publică.

Trebuie menționat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi tinute sub control prin activități de reparație curentă.

Facem apel la cei care prezintă în spațiul public informații în legătură cu situația infrastructurii naționale, să verifice cu atenție veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică și confuzie în societate.” scrie Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Primăria Timișoara cere despăgubiri lucrările neterminate de la Turnul de Apă
Administrație & politică joi, 17 aprilie 2025, 11:27

Primăria Timișoara cere despăgubiri lucrările neterminate de la Turnul de Apă

Primăria Timişoara va solicita daune-interese de peste 2,22 milioane de lei de la asocierea de firme care a obținut initial proiectul de...

Primăria Timișoara cere despăgubiri lucrările neterminate de la Turnul de Apă
Structura de rezistență de pe Clisura Dunării a fost finalizată
Administrație & politică joi, 17 aprilie 2025, 10:31

Structura de rezistență de pe Clisura Dunării a fost finalizată

Lucrările la structura de rezistență de tip polată de pe DN 57, Clisura Dunării, s-au încheiat. În prezent, constructorul montează...

Structura de rezistență de pe Clisura Dunării a fost finalizată
Stop violentei
Administrație & politică marți, 15 aprilie 2025, 20:54

Juridic | Răspundere minor pentru violențe

Bine v-am regăsit dragi ascultători în cadrul unei noi ediții a rubricii noastre juridice. Astăzi avem o întrebare primită prin e-mail din...

Juridic | Răspundere minor pentru violențe
Camere închiriate muncitorilor și un salon de masaj în internatul Colegiului Tehnic de Vest
Administrație & politică marți, 15 aprilie 2025, 18:01

Camere închiriate muncitorilor și un salon de masaj în internatul Colegiului Tehnic de Vest

Inspectoratul Școlar Timiș a demarat o anchetă la Colegiul Tehnic de Vest din Timișoara. Instituția s-a s-a autosesizat în urma imaginilor...

Camere închiriate muncitorilor și un salon de masaj în internatul Colegiului Tehnic de Vest
Administrație & politică marți, 15 aprilie 2025, 13:30

Castelul din Banloc, preluat de CJ Timiș pe o perioadă de 25 de ani

Consiliul Județean Timiș preia în administrare castelul din Banloc pe o perioadă de 25 de ani de la Mitropolia Banatului. Consilierii județeni...

Castelul din Banloc, preluat de CJ Timiș pe o perioadă de 25 de ani
Administrație & politică luni, 14 aprilie 2025, 18:16

Podul de fier din Lugoj se închide timp de trei luni

Accesul pe Podul de fier din Lugoj va fi complet restricționat timp de trei luni, pentru lucrări de reabilitare. Administrația locală a anunțat...

Podul de fier din Lugoj se închide timp de trei luni
Administrație & politică duminică, 13 aprilie 2025, 15:02

Două linii de autobuz noi în teste la Arad

Compania de Transport Public Arad va suplimenta programul de transport, pentru o perioadă de trei luni prin inființarea experimentală a două...

Două linii de autobuz noi în teste la Arad
Administrație & politică sâmbătă, 12 aprilie 2025, 12:43

Proiect pentru Castelul din Banloc. Fosta reședință regală, transformată în complex turistic

Castelul din Banloc, fosta reședință a Reginei Elisabeta a Greciei, va fi transformat într-un complex turistic cu muzeu, cazare și zone de...

Proiect pentru Castelul din Banloc. Fosta reședință regală, transformată în complex turistic