Deficit de personal la Muzeul de Artă din Timișoara
Muzeul de Artă din Timișoara se confruntă cu lipsă de personal, mai ales pentru posturile administrative.
Managerul Muzeului de Artă din Timișoara spune că, în unele cazuri, s-au organizat mai multe concursuri, la care nu s-a prezentat niciun candidat. Pentru desfășurarea optimă a activității, în perspectiva anului 2023, Filip Petcu a militat, în plenul Consiliului Județean, pentru scoaterea la concurs a unui post de director adjunct.
“Postul de șef birou administrativ a fost scos de cinci ori la concurs, nu s-a prezentat nimeni, de aceea este nevoie de o persoană care să facă parte din conducerea instituției și care să susțină o serie de probleme administrative care necesită compensarea unor deficituri pe partea tehnică și administrativă. Pe partea administrativă, posturile nu se ocupă din cauza salariilor foarte mici, dar și din cauza acestor responsabilități, cu 35 de angajați este foarte, foarte, greu să poți să realizezi astfel de rezultate. De aceea un director adjunct este crucial în acest punct”, spune Filip Petcu.
Muzeul de Artă nu este singura instituție din Timiș, care are probleme cu resursele umane, spune și președintele Consiliului Județean Timiș Alin Nica.
“Nu este singurul exemplu în care se ține un concurs la care nu vine nimeni. Sunt și alte instituții în aceeași situație și chiar și Consiliul Județean. Știți că șomajul în județul nostru și mai ales în Timișoara e unul negativ. Oferta de locuri de muncă e mai mare decât rata șomajului și de aici dificultăți în a găsi personal calificat pentru a acoperi acest deficit”, spune Alin Nica.
În finalul dezbaterilor, aleșii județeni și-au dat acordul pentru scoaterea la concurs a unui post de director adjunct la Muzeul de Artă.
Articol de Radio Timișoara, 31 august 2022, 17:46