Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a alocat cel mai mare buget pentru întreținere din ultimii zece ani
Lucrările la tronsonul lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, de la Margina la Holdea, vor începe în primăvară, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Articol de Radio Timișoara, 29 decembrie 2022, 10:48
DRDP Timișoara a făcut public bilanțul acestui an, în care a avut la dispoziție cel mai mare buget alocat pentru întreţinere din ultimii zece ani, respectiv peste 240 milioane de lei. Banii au fost folosiți, printre altele, pentru asfaltarea a aproximativ 150 de kilometri și pentru lucrări în regie proprie de reciclare la rece in situ pe aproape 97.000 de metri pătrați, trasmite DRDP Timișoara.
Regionala de Drumuri și Poduri Timișoara mai anunță că după deblocarea programului de reparații capitale, mai multe proiecte au ajuns în diverse stadii – de achiziție, proiectare sau execuție. Astfel, lucrări efective sunt în derulare în Caraș-Severin, pe DN 57 Nicolinț – Oravița. Totodată, pentru DN57B din Caraș-Severin există trei proiecte pentru consolidare corp drum și realizare ziduri de sprijin, care se află în faze de achiziție sau în execuție. În faza de proiectare se află proiectele de consolidare drum și zid de sprijin pe DN58, în zona comunei cărășene Fârliug; DN74 Buceș – Vulcan, în județul Hunedoara și DN 67D, în zona stațiunii Băile Herculane din Caraș-Severin. În faza de achiziție a ajuns proiectul de consolidare a drumului DN66 A, pe sectorul Lupeni – Uricani, în județul Hunedoara.
DRDP Timișoara mai transmite că în cadrul programului de investiții, sunt în derulare proiecte pentru finalizarea lucrărilor la pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7) peste CF Arad – Bucureşti, extinderea zonelor cu copertine modulare în PCTF Nădlac II, reamenajarea intersecției DN 66 cu sens giratoriu în localitatea Hațeg, iar în curs de proiectare este consolidarea și amenajarea DN 7A Obârșia Lotrului – Petroșani. În procedură de achiziție se află proiectul de amenajare a intersecției DN 7 cu DN 76 (Deva).
Tot în acest an, pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din țară, în PTF Nădlac II, pe autostrada A1, s-a amenajat un sistem de preselectare a traficului pe o a treia bandă de verificare a automarfarelor. Sistemul este în probe de funcționare în această perioadă.