Lucrările la cel mai mare tunel feroviar în construcție sunt în grafic
Singurul tunel pe calea ferată, aflat în construcție în România în acest moment, se află în județul Arad. Lucrarea este în grafic, iar autoritățile speră ca în câțiva ani pe calea ferată din coridorul paneuropean 4 trenurile să poată circula cu viteze de până la 160 de km.
Articol de Radio Timișoara, 4 iulie 2020, 15:49 / actualizat: 5 iulie 2020, 6:51
Tunelul, care are o lungime de 603 metri, este în curbă, iar lucrările sunt în grafic, spune ministrul Transporturilor, Lucian Bode, care a vizitat șantierul.
Tunelul se află pe magistrala frontieră-Arad-București. O parte din reabilitarea căii ferate Arad-București este deja finalizată, iar între Curtici și Arad s-au făcut deja teste cu trenuri care circulă cu viteze de cca 160 de km la oraș.
Coridorul Pan European 4 are cca 850 de km în România, dintre care jumătate sunt deja reabilitați, iar cealaltă jumătate, în cea mai mare parte este în diverse stadii de reabilitare. Autoritățile mai trebuie să găsească soluții pentru circa 3 procente din coridor.