Primăria Timișoara vrea să regândească proiectarea infrastructurii rutiere: Rudolf Graf: Au fost tratate mai mult ca drumuri extravilane, decât ca bulevarde
Administrația primarului Dominic Fritz vrea să regândească întregul mod în care sunt proiectate lucrările de infrastructură care au loc în oraș.
Articol de Radio Timișoara, 15 iunie 2021, 17:15
Astfel, se dorește ca întreg sistemul să fie ușor de folosit pentru toți participanții la trafic, de la șoferi până la pietoni și bicicliști, spune consilierul personal al primarului, Rudolf Graf.
„Nu avem suficiente străzi și drumuri care au un design corespunzător pentru secolul 21. Atunci când facem drumuri, nu avem grijă ca ele să fie accesibile tuturor și persoanelor cu handicap, nu avem suficiente drumuri care sunt gândite și pentru cei mai mici dintre noi, avem drumuri care sunt excesiv gândite pentru traficul auto și mai puțin pentru ceilalți participanți la trafic, pietoni, velo, transport public și, în general, nu am acordat designului stradal atenția pe care o merită integrând elemente de spațiu verde, de mobilier urban, de locuri de repaus, de umbrire, de acces la apă potabilă. La fel, iluminatul public este deficitar, nu avem proiect bazat pe un studiu luminotehnic, avem aici o deficiență în modul în care am tratat proiectul de infrastructură rutieră. Le-am tratat mai mult ca pe niște drumuri extravilane, decât ca pe niște bulevarde”, spune Rudolf Graf.
Potrivit lui Graf, Timișoara are artere corect construite, cum este bulevardul Revoluției, dar și altele aflate la polul opus, cum sunt bulevardul Sudului sau strada Popa Șapcă. Aceasta din urmă a fost gândită, în opinia lui, mai mult pentru traficul auto.