Primarul Timișoarei anunță că a obţinut o prelungire a contactului de furnizare a gazului pentru Colterm
Primarul Dominic Fritz a anunţat că a reuşit, în urma unor negocieri intense purtate la Timişoara la Bucureşti, o prelungire a contractului de furnizare a gazului pentru Colterm.
Articol de Radio Timișoara, 29 octombrie 2021, 17:14
Edilul a precizat că şi cere chiar demiteri de directori şi şefi din societatea de termoficare, care nu au asigurat comunicarea cu abonaţii şi informarea acestora în privinţa reînceperii furnizării căldurii.
Contractul va putea fi prelungit ulterior cu plata în avans, astfel că timişorenii conectaţi la Colterm vor avea apă caldă şi căldură şi în perioada următoare. În acest timp, Colterm şi primăria continuă negocierile pentru o soluţie de achiziţionare a gazului pe termen mediu şi lung.
“Datoria mea ca primar este să deschid toate uşile pentru rezolvarea acestei crize pentru a rezolva problema încălzirii timişorenilor racordaţi la Colterm, la Bucureşti şi oriunde există o soluţie. Astăzi sunt la Bucureşti pentru a mă întâlni cu furnizori de gaz care vor să ajute Timişoara, după ce negocierile cu E.ON au eşuat. Sunt recunoscător celor care întind o mână de ajutor oraşului şi înţeleg perfect în ce situaţie suntem din cauza datoriilor istorice ale Colterm şi a crizei creşterii istorice a preţului la gaz”, anunță Dominic Fritz.
Edilul adaugă că a avut o discuţie cu Ministrul Finanţelor, Dan Vâlceanu, despre posibilitatea acordării de urgenţă a unui credit din Trezorerie.
“Echipele Primăriei lucrează acum cu cele ale Ministerului de Finanţe pentru concretizarea acestei variante. Îi mulţumesc pentru sprijin şi lui Alin Nica, preşedintele Consiliului Judeţean. În momente complicate putem să acţionăm împreună în beneficiul timişorenilor”, punctează edilul.
În legătură cu deficienţele apărute în ultimele ore la CET Sud, care au întârziat furnizarea agentului termic către populaţie, în condiţiile în care alimentarea cu gaz a început, primarul Dominic Fritz cere managementului Colterm să fie proactiv în comunicarea cu abonaţii.
„Managementul Colterm are datoria să comunice cetăţenilor racordaţi la sistemul public de termoficare orice informaţie de interes pentru ei, fie aceasta o veste bună sau rea. Este o chestiune de responsabilitate faţă de oamenii care plătesc facturile şi aşteaptă de la Colterm să fie ţinuţi la curent cu ce se întâmplă. Cer managementul Colterm să identifice responsabilii pentru eşecul comunicării către cetăţeni a informaţiilor legate de reînceperea furnizării de agent termic şi să ia măsuri, chiar dacă acestea înseamnă demiteri de directori şi şefi. Primarul nu este purtătorul de cuvânt al Colterm, chiar dacă este o companie publică locală. Compania are angajaţi şi responsabili şi trebuie să-şi facă treaba fără să le spun eu”, a declarat Dominic Fritz.