Timișorenii pot obține online certificatul fiscal
Timișorenii pot obține certificatul fiscal online, prin platforma Direcției Fiscale a Primăriei Municipiului Timișoara.
Primăria Timișoara anunță că formularul de solicitare poate fi completat în mai puțin de trei minute, iar termenul de soluționare pentru eliberarea certificatelor fiscale este de maxim trei zile lucrătoare, în condițiile în care datele furnizate sunt corecte și actualizate.
Persoanele fizice deja înregistrate în sistem, cu user și parolă, pot obține certificatul fiscal în doar câțiva pași simpli, accesând următorul link: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login
“De pe platformă se face autentificarea, cu userul și parola fiecărui solicitant, apoi, din contul propriu, fiecare cetățean are posibilitatea de a vizualiza întregul său istoric de interacțiune cu Direcția Fiscală și de a accesa secțiunea de servicii de care are nevoie. Pentru certificatul fiscal, va intra în secțiunea dedicată, de unde se selectează butonul din dreapta – Adaugă o cerere. În formularul care se deschide, se vor completa câmpurile privind calitatea solicitantului (proprietar sau coproprietar), scopul pentru care se solicită certificatul, se va încărca o copie a actului de identitate și se va selecta imobilul pentru care se solicită certificatul, după care se apasă butonul Trimite. Solicitantul este notificat prin e-mail cu privire la numărul de înregistrare al cererii și termenul de soluționare”, explică municipalitatea.
Există posibilitatea de a solicita certificatul fiscal și fără a deține un cont de utilizator, intrând pe site-ul dfmt.ro și accesând secțiunea Cereri online. Este necesară completarea tuturor câmpurilor formularului care sunt marcate cu steluță roșie și completarea cu atenție a adresei de e-mail și a numărului de telefon. De asemenea, este necesară introducerea codului de verificare, după care se apasă butonul Trimite.
Solicitantul are posibilitatea de a selecta modul în care dorește să obțină certificatul, prin e-mail sau la ghișeu.
În cazul vânzării mijloacelor de transport, nu mai este necesară solicitarea certificatului fiscal. Declarația de scoatere din evidență se va depune atașând contractul de vânzare cumpărare care să respecte formularul tipizat disponibil pe site-ul dfmt.ro.
Până în prezent, pe platformă sunt înregistrați peste 150.000 de utilizatori și au fost efectuate mai mult de 560.000 de tranzacții.
Articol de Radio Timișoara, 12 martie 2023, 14:31