ADUIO/ Povestea inginerului timișorean a cărui carieră începe cu Lăstun și ajunge la Buick LaCrosse
Universitatea Politehnica din Timişoara se poate lăuda cu numeroşi absolvenţi, care s-au consacrat pe plan naţional şi internaţional. Unul dintre ei este Dan Boboescu, care a absolvit Facultatea de Mecanică în 1982 şi a ajuns un specialist în cercetare-dezvoltare în domeniul automotive.
Articol de Radio Timișoara, 9 martie 2018, 08:08
Povestea inginerului Dan Boboescu începe însă cu Dacia Lăstun, maşină care a fost fabricată la Timşoara între 1988-1992.
“Lăstunul a fost primul proiect care m-a expus rigurozităților industriale. Automobilul totdeauna a fost o pasiune, dar a fost o pasiune la hobby, de curse, de service și prototip, însă Lăstunul a însemnat producție. Pe vremea respectivă lucram la Institutul Național de Motoare Termice, autorul proiectului, iar noi, filiala din Timișoara, am primit responsabilitatea să facem omologările tip și testele de anduranță. Aceste teste de anduranță s-au desfășurat în laboratorul de motoare al facultății”, povestește Dan Boboescu.
După 90, Dan Boboescu a primit o ofertă de la Uzinele Dacia de la Piteşti, fiind cooptat în echipa de proiectare a maşinilor de curse.
„În România, am ajuns la apogeul carierei de inginerie automobilistică pe vremea când am fost angajat la Automobile Dacia Pitești, la secția de Competiții, cu misiunea împărtășită direct de domnul director Stroe de a bate mașinile străine – era perioada de după ’90 când începuseră în campionat să apară mașini foarte performante, a fost o vreme când ni s-au deschis porțile sponsorilor, în care am putut colabora cu firme din străinătate, a fost perioada cea mai frumoasă și creativă din cariera mea inginerească legată de auto” spune inginerul din Timișoara.
Avea să se întoarcă însă în Timişoara, pentru a se apuca de business. A înfiinţat două firme, dar întâmplarea a făcut să ajungă într-o vizită în America, unde a şi rămas în 1998. Astfel a ajuns să lucreze la prima maşină globală, Buick LaCrosse, realizat în tandem de americani şi chinezi.
„În America am ajuns la firma Johnson Cotrols care este cel mai mare producător de interioare de automobil din lume. M-am respecializat în proiectarea de scaune, am lasnat mai multe proiecte, în principal pentru Ford, și tot Johnson Controls mi-a pecetluit cariera internațională trimițându-mă în China. Între 2007 și 2009, am stat în China pentru primul proiect global inițiat de General Motors de data aceasta, pentru care mașina a fost proiectată în Statele Unite, dar interiorul în China. Firma noastră din China avea responsabilitatea pentru acest interior”, mai povestește Dan Boboescu.
Anul trecut, inginerul timişorean şi-a încheiat activitatea cu Johnson Controls şi a decis să revină în Timişoara, spunând că doreşte să se dedice familiei şi să fi mai aproape de părinţii care sunt acum în vârstă.
Ascultați reportajul realizat de Ștefan Both: