Fondatoarea ASAT despre boicotul supermarketurilor: “Ce facem în celelalte zile? Trebuie să susținem în mod real producătorii”
Mihaela Vețan, fondatoarea Asociației pentru Susținerea Agriculturii Țărănești, explică soluția reală de încurajare a micilor producători.

Articol de Radio Timișoara, 9 februarie 2025, 15:17
Un val de boicot împotriva marilor lanțuri de supermarketuri s-a extins în mai multe țări din Balcani. Este vorba de o inițiativă începută în Croația, pentru a determina reducerea prețurilor și susținerea producătorilor autohtoni.
Românii au fost îndemnați ca, luni, să își facă cumpărăturile în piețe sau din magazinele de cartier.
Mihaela Vețan, fondatoarea Asociației pentru Susținerea Agriculturii Țărănești, a explicat care este, în realitate, soluția de încurajare a micilor producători.
“Noi de ani de zile asta încurajăm să se achiziționeze de la mici producători, să se creeze tot mai multe inițiative care să faciliteze integrarea tinerilor în agricultură. Și atunci e un pic ciudat că odată pe an sau acum ni se propune ca să boicotăm și să nu cumpărăm din supermarket. Dar ce facem în celelalte zile? Și cumva aici e mesajul nostru că ar trebui consumatorii, autoritățile publice să-și pună problema cum putem susține în mod real producătorii din România și de ce am ajuns să fim dependenți de rețeaua de supermarketuri și să cumpărăm atât de mult din supermarket”, spune Mihaela Vețan.
Fondatoarea ASAT a mai declarat că supermarketurile ar trebui să fie mai transparente în privința produselor pe care le comercializează la raft. Un al doilea element care trebuie discutat, a subliniat Mihaela Vețan, vizează condițiile puse producătorilor de a intra în supermarketuri.
Specialista în economie socială a dat exemplul unui producător de legume care a fost chemat să își ridice produsele nevândute, ceea ce pentru micul producător înseamnă pierdere din start.