În Ungaria, impozite majorate pentru veniturile din publicitate
Protestul de acum câteva zile al presei ungare faţă de impozitarea veniturilor obţinute din publicitate a rămas fără rezultat.
Articol de Radio Timișoara, 12 iunie 2014, 00:20 / actualizat: 12 iunie 2014, 14:29
Parlamentul de la Budapesta a adoptat miercuri proiectul de lege respectiv, deşi majoritatea companiilor media susţin că sunt în pericol de a-şi pierde libertatea de exprimare.
Noul impozit va trebui plătit de companiile media din Ungaria şi va creşte treptat, în funcţie de încasările anuale din publicitate. Astfel, pentru încasări situate între 500 de milioane şi 5 miliarde de forinţi, respectiv între 1,6 şi 16 milioane de euro, impozitul va fi de 1%, fiind prevăzute peste aceste sume mai multe cote de 10, 15 şi 30%.
Veniturile din publicitate care depăşesc aproximativ 65 de milioane de euro vor fi impozitate cu 40%. Impozitul special nu se va aplica în cazul încasărilor situate sub 1,6 milioane de euro.
Iniţiatorul proiectului de lege adoptat miercuri de parlament, deputatul Partidului FIDESZ Laszlo Simon, a declarat că noul impozit este parte a sistemului de suportare echitabilă a poverilor fiscale şi nu va aduce atingere libertăţii presei.
El a precizat că organismele media care au în general opinii critice la adresa guvernului nu vor trebui să plătească acest impozit, iar încasările la buget, estimate la aproximativ 32 de milioane de euro, vor fi folosite în scopuri educaţionale.