Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi gata în luna decembrie
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între localităţile Nădlac şi Pecica, va fi gata până în luna decembrie. Asigurarea a venit din partea constructorilor lucrării, în timpul vizitei făcute pe şantier, joi, de premierul Victor Ponta.
Articol de Radio Timișoara, 17 iulie 2014, 23:14
Lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, care face legătura între Pecica şi municipiul Arad, ar putea fi gata tot în acest an, cu condiţia ca licitaţia pentru desemnarea constructorului să nu fie contestată, în 25 august.
Premierul Victor Ponta a explicat că în situaţia în care se finalizează doar lotul 1 al autostrăzii, în lungime de 22,1 kilometri, nu va exista un nod de descărcare spre DN7, motiv pentru care ar mai fi necesară şi darea în folosinţă a lotului 2, în lungime de 8 kilometri.
Aceste două loturi au o istorie zbuciumată. După cum ştiţi foarte bine, lotul 1 a fost câştigat de către Romstrade în anul 2011. Nu l-au executat, a fost relicitat şi cele două companii care lucrează (acum,n.r.), termină în luna decembrie. Problema este că 22 de kilometri nu se termină într-un loc ca să şi poţi să ieşi de pe cei 22 de kilometri.
Victor Ponta a arătat că şi în cazul lotului 2 a fost nevoie de rezilierea contractului de execuţie după ce o firmă austriacă, care câştigase contractul iniţial, a dat faliment. Premierul a precizat că, în cazul în care nu vor exista contestații la 25 august, cei 8 km din lotul 2 vor putea fi finalizați până la sfârșitul acestui an. În caz contrar, lucrările pe tronsonul 2 nu vor putea începe mai devreme de primăvara lui 2015, a precizat premierul.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri şi este executat de un consorţiu format din companiile Astaldi şi Max Boegl România. Valoarea contractului se ridică la 248,4 milioane lei. Lucrările au început la 22 ianuarie 2014 şi sunt prevăzute să se încheie oficial pe 22 ianuarie 2015.
Potrivit constructorilor, până în prezent au fost executate lucrări pe 21 de kilometri de terasamente, iar asfaltul de bază a fost turnat pe o lungime de 16 kilometri. Asfaltul de uzură a fost turnat pe o lungime de 4 kilometri.
Sursa foto: www.arq.ro