O treime din fabricile de lapte din România s-au închis anul trecut
Cererea mică de pe piaţa internă şi costurile de producţie tot mai mari au dus la falimentul fabricilor de lapte din România. În plus, importurile masive şi majorarea taxelor de raft din marile magazine îngreunează şi mai mult situaţia fermierilor, a declarat, pentru Radio România, preşedintele Asociaţiei Paronale din Industria Laptelui, Dorin Cojocaru.
Articol de Carla Chiu, 19 ianuarie 2015, 14:57
Trebuie să urmărim amploarea pe care a luat-o marca proprie pe rafturile hypermarket-urilor. Această marcă proprie nu înglobează și taxe de raft, cum înglobează celelalte produse, brand-uri cunoscute sau produse românești. 60% din laptele vândut pe marcă proprie în România provine din Polonia și Ungaria. Dacă ne uităm la marca proprie, s-a dublat ca și volum vândut în România, comparativ cu anii trecuți. Cred că reducerea TVA-ului, pe filieră, ar relansa pe de-o parte consumul, iar pe de altă parte ar veni cu un plus de valoare nutritivă pentru consumatorul român.
Preşedintele Asociaţiei Paronale din Industria Laptelui atrage atenţia asupra faptului că cele aproape 130 de fabrici care mai funcţionează acum în România riscă să se confrunte cu noi probleme de la 1 aprilie, când vor fi eliminate cotele de lapte în Uniunea Europeană.