Strategia turistică a Timișului se bazează pe apa minerală, tradiții, Bela Bartok și Traian Vuia
Timișul va avea o strategie turistică pentru următorii zece ani. Este pentru prima dată când județul Timiș va avea o astfel de strategie ce urmează să fie elaborată până în toamna acestui an.
Articol de Radio Timișoara, 6 martie 2018, 07:00
Strategia va avea în vedere valorificarea tradițiilor satului bănățean, exploatarea resurselor naturale, cu accent pe apa mineralăa și cea geotermală, cicloturismul și turismul cultural.
Strategia are în vedere si faptul că Timisoara va fi în anul 2021 Capitală Culturală Europeană si va cuprinde o serie de trasee si evenimente care să determine turiștii să călătorească în județul Timiș.
Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș va miza si pe punerea în valoare a unor personalităti născute în Timiș, precum aviatorul Traian Vuia sau compozitorul Bela Bartok.
Strategia, care va costa 115.000 lei, se va baza pe propunerile factorilor implicați din turism care sunt așteptați să își prezinte sugestiile în cadrul unei dezbateri publice programată pe 30 martie.
În urma aplicării strategiei, în primii cinci ani, se asteaptă ca turismul să contribuie la economia județului Timiș cu 4-5%, fată de 1% cât reprezintă la ora actuală.