Studiu: Românii vor cumpăra, în medie, două-trei produse de Black Friday 2015
Lista de cumpărături întocmită de către români cu ocazia evenimentului Black Friday (Vinerea neagră) va conţine, în medie, două-trei produse. Cele mai multe vor fi televizoarele, electrocasnicele mici și telefoane, arată un studiu de piață. De asemenea, mașinile de spălat și frigiderele figurează pe următoarele locuri.
Articol de Radio Timișoara, 18 noiembrie 2015, 12:05
Astfel, 44% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 de ani au declarat că îşi doresc să cumpere ceva de ‘Black Friday’. Procentul este de aproape trei ori mai mare faţă de ediţia din 2012. Cei mai dornici să facă cumpărături cu ocazia Black Friday sunt bărbații și tinerii, între 24 și 34 de ani.
Sintagma Black Friday a fost folosită încă din secolul XIX în Statele Unite ale Americii. Sărbătoarea promoțiilor era asociată cu criza financiară din 1869. Cea mai veche utilizare a sintagmei legată de cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. În ianuarie 1966, se stabileşte definitiv titulatura de ‘Black Friday’, prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun.
Sursa: Agerpres / Foto: economica.net