Telefonia mobilă a fost cel mai reclamat serviciu, anul trecut
Aproape jumătate din reclamațiile primite și rezolvate de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) în 2015 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Aproape 1.000 de reclamații au vizat acest serviciu, anul trecut, în creștere cu 5% față de anul precedent.
Articol de Radio Timișoara, 3 februarie 2016, 15:49 / actualizat: 3 februarie 2016, 17:53
Utilizatorii de comunicații din România au depus peste 2.000 de reclamații, cu 19% mai mult față de 2014.
Următoarele servicii de care s-au plâns românii au fost cele de acces la internet fix (11%) și cele de retransmisie a programelor audiovizuale (9%).
Majoritatea reclamaţiilor formulate de către utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) şi Telekom Romania Communications (10%).
Anul trecut, principala nemulţumire a fost relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Astfel, 40% din totalul reclamaţiilor au fostsesizări privind derularea, prelungirea şi încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar şi faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamaţiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.
Pe de altă parte, calitatea serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale este un subiect reclamat tot mai des.
Alte probleme semnalate de către utilizatori, anul trecut, se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamaţiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice (6%).