Transportatorii de mărfuri, îngrijorați de introducerea controalelor la frontierele Germaniei
Germania a restabilit, pentru o perioadă de şase luni, controale la toate frontierele sale terestre pentru a combate imigraţia ilegală. Verificările au loc la graniţele cu Franţa, Luxemburg, Olanda, Belgia şi Danemarca, pe lângă cele instituite anterior la frontierele cu Polonia, Cehia, Austria şi Elveţia.
Articol de Radio Timișoara, 26 septembrie 2024, 08:48
Transportatorii de mărfuri se declară îngrijoraţi de semnalul dat de Germania prin introducerea pe o perioadă de șase luni a controalelor la toate frontierele sale terestre, pentru a combate imigraţia ilegală.
Firmele de transport cer clasei politice să nu slăbească negocierile pentru aderarea României la Schengen terestru.
Preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor “Europa 2002”, Adrian Pop, a arătat că transportatorii de mărfuri pierd în medie patru ore la fiecare trecere a frontierei de vest a României. În felul acesta, 18% din timpul de condus al fiecărui şofer să fie pierdut în coloanele de la graniţă
„Un şofer care lucrează 180 de ore pe lună are opt treceri de frontieră şi o medie de patru ore de aşteptare la fiecare trecere. Asta înseamnă că pierde la frontieră 32 de ore din 180, timp în care este plătit, camionul este blocat şi nu produce profit, doar cheltuieli, în special cu taxe. Aceste costuri suplimentare pe care le are un transportator român se transferă pe umerii clienţilor finali”, a spus Adrian Pop.
La rândul său, vicepreşedintele APTE 2002, Dorin Pop spune că după decizia Germaniei vor creşte costurile de operare ale transportatorilor români.
„Germania este o piaţă foarte mare şi importantă pentru România, astfel că, inevitabil, transportatorii sunt afectaţi. Deocamdată, Germania face controale prin sondaj, dar avem informaţii că va intensifica verificările de la frontieră pe măsură ce va fi suplimenta personalul de control. Ne aşteptăm la întârzieri mult mai mari la preluarea mărfurilor din centrele logistice sau la descărcare, dar şi la creşterea costurilor de operare”, a spus Dorin Pop.