Turiștii trebuie să verifice dacă agențiile de la care cumpără pachete de vacanță sunt asigurate
Articol de Radio Timișoara, 13 iunie 2016, 20:28
Pentru că vine vacanţa, este important să ştiţi că în România există obligaţia stabilită de lege că agenţiile de turism să deţină o poliţă de asigurare pentru asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism”, atrage atenţia ASF.
Asigurarea este cumpărată de agenţiile de turism, dar beneficiarii acestei asigurări sunt cei care au cumpărat pachete de servicii de turism.
Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi va fi plătită în termen de 30 de zile de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist. Valoarea totală a asigurării pe agenţie de turism este în general mai mică decât valoarea pachetelor turistice contractate de agenţie, ceea ce poate duce la o despăgubire mai mică decât suma plătită de turist, menţionează ASF.
ASF pune la dispoziţia consumatorilor și un număr de telefon la care se pot obține informaţii şi clarificări, anume 0800 825 627.