Vânzările auto în Germania au scăzut cu 7%, în luna mai
Înmatriculările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 7% în mai 2015, raportat la mai 2014, la 256.400 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor de Autovehicule din Germania, care subliniază că datele nu reprezintă un declin al cererii, ci numărul sărbătorilor publice din lună, transmite Reuters.
Articol de Carla Chiu, 3 iunie 2015, 10:18
‘Au fost mai puţine zile lucrătoare decât în mai 2014. Conform datelor ajustate pentru acest element excepţional, piaţa a înregistrat luna trecută un avans de 4%’, a declarat preşedintele VDA, Matthias Wissmann.
În primele cinci luni din acest an, cea mai mare piaţă auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans al vânzărilor de 4%, la 1,305 milioane de vehicule.
‘Efectul statistic special din luna mai nu afectează actualele noastre prognoze privind piaţa auto germană. De la începutul anului, tendinţa a fost mai bună decât ne-am aşteptat’, a explicat şeful VDA.
Recent, VDA a avertizat că dificultăţile economice din Rusia şi alte tensiuni geopolitice reprezintă un risc la adresa economiei Germaniei.
De asemenea, VDA a mai informat că luna trecut au fost produse în Germania 451.400 maşini, un declin de 6% în ritm anual, în timp ce exporturile germane de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 6%, la 347.900 unităţi.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%. (Sursa: Agerpres)