Volumul cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut cu 4%, în primele cinci luni
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în primele cinci luni din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 4%, respectiv 4,3%, arată cele mai recente date publicate de Institutul Naţional de Statistică, informează Agerpres.
Articol de Carla Chiu, 3 iulie 2015, 10:36
Pe serie brută, creşterea de 4% s-a datorat majorării vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 9,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 6,7%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,4%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în intervalul 1 ianuarie – 31 mai 2015, comparativ cu perioada similară din 2014, a înregistrat o creştere cu 4,3%, datorită majorării vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, cu 8,4%, şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, cu 5,7%. Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,2%.
În ceea ce priveşte luna mai, comparativ cu aprilie, volumul pe serie brută a scăzut cu 2%, ca urmare a diminuării vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, cu 4,7%, şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, cu 1,3%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au rămas la acelaşi nivel.
Pe serie ajustată sezonier, scăderea a fost de 0,8%, ca urmare a reducerilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, cu 1,8%, şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun, cu 0,1%, notează Agerpres.