Automobilul Autonom porneşte la drum!
Continental a prezentat la Timișoara primul vehicul complet autonom în cadrul dezbaterii “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”
Primul autovehicul complet autonom, dotat cu tehnologie dezvoltată de Continental, a fost prezentat și testat în Timișoara
Datorită hardware-ului și software-ului de ultimă generație, vehiculul fără șofer și volan poate face față situațiilor tipice de trafic din interiorul orașului.
Articol de Radu Micu, 23 iunie 2022, 22:36 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:11
Continental, furnizor de servicii, inteligence şi componente pentru industria auto, unul dintre cei mai mari pe plan mondial, cu prezenţă activă în România şi sediu central la Timişoara, a prezentat joi, 23 iunie 2022, pentru prima dată în România, o mașină autonomă, o platformă de dezvoltare pentru o gamă largă de tehnologii Continental care sunt necesare pentru funcționarea sistemelor de mobilitate fără șofer în viitor.
Compania mizează pe vehiculele autonome, propulsate electric – fără șofer, fără volan sau pedală de acceleraţie sau frână, altfel spus care se conduc singure, fără intervenţie umană.
Fireşte că asta va civiliza traficul într-un fel cum niciun alt serviciu sau lege nu o poate face. Inginerii proiectanţi se luptă încă din greu cu o discrepanţă: maşinile autonome sunt bazate pe conducere defensivă iar oamenii se află exact la popul opus: e foarte greu de găsit similitudini între conducerea maşinii de către om şi respectiv d ecătre maşina însăşi.
Cu ani în urmă, problema cea mai mare era că, maşinile autonome, odată ajunse două sau mai multe în acelaşi loc, nu pleca niciuna, aşteptându-se reciproc. Acum algoritmii au rezolvat această frână logică, dar a le pune la aceeaşi intersecţie, autonome cu umane, încă nu riscă nimeni, decât în regim controlat.
Se pune întrebarea dacă oamenii vor accepta vreodată să plătească acest preţ foarte mare pentru siguranţa lor: să aloce un buget imens de timp deplasării, care va avea cu totul alţi parametri în viitor decât acum, cu viteza fulgerului şi accidente mortale permanent, şi dacă, în plus, vor fi de acord să renunţe lka capriciul şofatului. Mulţi dintre cunoscuţii mei dau a lehamite din mână şi spun că pe ei asta nu-i va ajunge din urmă, că e un orizont de timp mult prea îndepărtat, dar dacă vor fi puşi să renunţe la şofat vor deveni isterici.
Asta este încă una dintre problemele greu, dacă nu imposibil de rezolvat. La toate celelalte se lucrează!
Dezvoltarea acestui vehicul autonom a fost realizată de specialiştii de la Continentalo împreună cu compania EasyMile.
În Sala Barocă a Muzeului de Artă din Timișoara, a avut loc joi dezbaterea cu titlul “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”, cu prezenţa Primarului Dominic Fritz şi a Prefectului Mihai Ritivoiu, alături de rectorii celor două universităţi marcante din oraş, CJT şi ADR Vest.
“Industria automotive trece printr-o transformare completă, de la una în care mașina reprezintă un concept format din componențe la un vehicul care are în prim plan funcționalitățile și software-ul. Mașina devine un smartphone pe roți, cu funcții precum aplicațiile în top, urmate la nivel secund de un sistem de operare, apoi de 4-5 computere cu o putere ridicată de calcul, iar abia apoi vin componentele precum senzorii și actuatorii. Nu mai putem discuta despre vehicule individuale, ci despre interconectarea lor care merge în direcția unui ecosistem de mobilitate inteligentă, integrând diverse modalități de transport, de la trotineta și bicicleta eletrice la mașini și chiar sisteme de transport public. Așa cum este chiar robo-taxiul prezentat azi. Toate aceste direcții sunt dezvoltate în strânsă conexiune cu megatrendurile industriei: conducerea autonomă, conectivitatea, electrificarea.
Acest vehicul autonom prezintă performanța și maturitatea unei game de tehnologii Continental pe care le vedem deja folosite în multe modele diferite de mașini care circulă astăzi în trafic. Vorbim despre produse și tehnologii, precum și cele care vizează zona de siguranță atât a pasagerilor, cât și a celorlalți participanți la trafic. Prin această platformă continuăm să ne dezvoltăm produsele pe baza experiențelor din viața reală, astfel încât să putem rămâne lideri în numeroasele noastre domenii diferite de expertiză tehnică”, a spus Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.
Vehiculul autonom a fost testat în Piața Unirii din Timișoara. Sute de persoane au experimentat deplasarea într-o mașină fără șofer.
În perioada 1999 – 2021 Continental a investit peste 2 miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România. Continental deţine șase unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2021, Continental avea peste 17.500 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.