Cum se fac, în Europa, tranzacții cu Autobuze Electrice Uzate
Cea mai mare tranzacție de autobuze electrice folosite din Europa se face în contextul în care noi nici nu știm prea bine cum arată!
Articol de Radu Micu, 21 septembrie 2022, 11:06 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:11
Dresda, 21 septembrie 2022. Compania germană de tehnologie Volytica Diagnostics și TÜV Nord Mobility (una dintre cele mai importante companii de inspecție tehnică din Europa) susțin o tranzacție de revânzare a 259 de autobuze electrice așa zis uzate.
Tranzacția se face în regiunea Overijssel, Olanda. La restructurarea serviciilor de transport public, vehiculele cu baterii construite de BYD, inclusiv infrastructura de încărcare, vor fi preluate de noul operator. Reprezentând aproape 50% din valoarea unui autobuz electric, bateria este cea mai scumpă componentă, chiar și în condițiile în care calitatea și siguranța sunt esențiale pe tărâm european (facem precizarea că BYD este un producător din China).
În timp ce starea vehiculelor cu motor cu ardere poate fi evaluată mai ușor, accesul la informații precise despre sistemul de propulsie al unui vehicul electric este încă sever limitat fără soluții adecvate de analiză și diagnosticare, cum ar fi cele oferite de Volytica în legătură cu TÜV Nord.
În cadrul tranzacției, părțile evaluează activele pentru o determinare a calității, siguranței și valorii întregului vehicul, inclusiv infrastructura de încărcare, cu un accent deosebit pe baterie. Pe termen lung, colaborarea este menită să faciliteze mai multe astfel de tranzacții, care se anticipează că vor crește în lunile și anii următori, deoarece flote întregi sunt tranzacționate sau se apropie de sfârșitul primei perioade de utilizare și pot începe o nouă viață într-un alt univers. În timp ce proiectul actual este o evaluare unică, partenerii pledează cu fermitate pentru o cooperare continuă. Acest lucru ar permite îmbunătățirea semnificativă a eficienței și a siguranței autobuzelor electrice atât în prima cât și în cea de-a doua viață.
Oricine este liber să facă o comparație directă între aceste strădanii și tradiționala vorbă românească ”Lasă, bă, că merge și-așa…”
„Am anticipat un val de astfel de tranzacții de revânzare în urmă cu aproape un deceniu, când monitorizam primele autobuze electrice din Europa. Astăzi este dovedit că numai la o evaluare independentă a calității bateriei va fi stabilit prețul de piață echitabil și tranzacția se face transparent. Evaluarea bateriei este un efort surprinzător de complex și verificările se fac pe mai multe niveluri”, a declarat Claudius Jehle, CEO al Volytica Diagnostics (in foto, echipa completă).
Articol de Radu Micu. Mai multe abordări similare pot fi găsite la sectorul AUTOMOTIVE dedicat pe site-ul nostru.