Electrificarea poate să înceapă!
Războiul pentru țiței se mută în zona de control a energiei verzi, în bătaia vântului sau în arșița soarelui. Deocamdată prima bătălie a fost câștigată de curentul electric: acesta a lăsat în urmă competitori ca hidrogen, celule de combustibil sau chiar gaz lichefiat.
Articol de Radu Micu, 7 aprilie 2016, 15:03 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Retailerul german Kaufland va instala stații de încărcare rapidă pentru mașinile electrice în 10 dintre magazinele sale din Romania până la sfârșitul acestui an! De asemenea, o altă stație se va monta pe Autostrada A2. Stațiile se montează de firma autorizată la nivel național, Renovatio, care le și produce. O statie rapidă permite încărcarea completă a bateriei în puțin peste o oră, iar costurile unui punct sunt de peste 30.000 euro. Retailerul a cumparat din Germania 18 masini electrice Volkswagen e-Golf, majoritatea urmand sa fie donate unor ONG-uri.
Interesant este faptul că în această perioadă se află în teste publice la Timișoara Renault ZOE, un model electric de volum care poate fi achiziționat pentru aproximativ 20,000 EUR (dar la prețul de vânzare se mai adaugă chiria pentru baterie, de 50 EUR lunar). Informația este publicată pe site-ul oficial Renault România unde nu se dau date despre eventuale subvenții oferite de stat. În Europa, în schimb, modelul se comercializează cu 14750 EUR preț final cu discount și TVA inclus (dar prețul de listă este de 17800 EUR plus taxe). Modelul este lung de 4 m, are portbagaj de 340 L, există o singură treaptă a cutiei de viteze și dezvoltă 88 de Cai Putere. Autonomia bateriei este de 210 km. La dimensiuni este foarte asemănător cu subcompacta Renault Clio.
Trebuie discutat și contextul economic actual: se vând tot mai puține mașini noi, oamenii acum au destule. Crește din ce în ce mai mult presiunea pe operațiunile de service, cel puțin în rețeaua oficială a reprezentanțelor oficiale. În paralel, reapar mecanicii de garaj, gata să rezovle probleme din ce în ce mai sofisticate la mașinile aflate în circulație. Se specializează pe categorii de vehicule (repară/întrețin nemțești, franțuzești, italiene, iar la americane sau japoneze nu prea se procepe lumea). Notă: în Europa, Ford este considerat automobil german. Pentru următorii 5 ani se așteaptă tranziția în masă spre automobile electrice, acesta fiind motivul pentru care fabricile auto rămân în standby. Pe de altă parte ar fi catastrofal să se restrângă industria de automobile, care înglobează aproximativ 40% din întregul proces de fabricație al bucurulor de consum pe plan mondial. Ar fi de-a dreptul sinistru să urmeze procentaje din această nișă care să intre în șomaj, o asemenea perspectivă ar fi mai periculoasă decât orice flagel mondial actual.
Renault_ZOE: Fotografie de producător