?Ford Focus de Craiova la Teste
Am testat modelul Ford Focus cu motorul de 1 L și 125 CP fabricat la Craiova într-un eveniment de practică studențească. Element important pentru că am încărcat destul de tare un automobil din clasa mică europeană și l-am supus unor încercări intense. Vă lăsăm să vedeți acest reportaj cu precizarea că nu e primul: în alte două, difuzate anterior, am realizat mau multe măsurători și am făcut aprecieri de context. Și nici acesta nu este sfârșitul poveștii: va urma! Ne apropiem de Lipova!
Articol de Radu Micu, 17 mai 2016, 10:56 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18
Ford SYNC 2 cu comandă vocală şi ecran tactil duce sistemul de informaţii şi divertisment la un nivel superior, prin adăugarea unui ecran tactil color de 8”, opţional. Acest afişaj de înaltă rezoluţie îţi oferă controlul intuitiv asupra mai multor funcţii cheie, inclusiv telefon, sistem audio, climatizare şi, opţional, navigaţie, prin intermediul vocii sau al atingerii.
Tehnologia îmbunătăţită de asistenţă activă la parcare te poate ajuta să parchezi fără ajutorul mâinilor, în locuri de parcare dispuse paralel, uşurându-ţi, de asemenea, parcarea în spaţii dispuse perpendicular (precum parcările cu mai multe etaje). Tehnologia poate detecta un spaţiu, controlând apoi direcţia în timp ce tu rulezi cu spatele pentru a ocupa locul. În plus, sistemul de asistenţă la ieşirea din parcare este proiectat pentru a te ajuta să ieşi din cele mai strâmte spaţii.
Îmbinând confortul asigurat de transmisia automată cu controlul asociat unei cutii de viteze manuale, această cutie de viteze avansată, cu şapte trepte de viteză, preselectează următoarea treaptă pentru tine, pentru a nu pierde din putere atunci când treci de la o treaptă de viteză la alta. Schimbările de trepte uluitor de rapide şi uniforme ale PowerShift fac din condus o experienţă mai plăcută, economisind în acelaşi timp combustibil şi reducând emisiile de CO2, în comparaţie cu o transmisie automată obişnuită.
Sistemul de frânare activă reprezintă o dotare de siguranţă nouă şi inovatoare, care funcţionează atunci când te deplasezi cu viteze de peste 50 km/h (pe autostradă, de exemplu). Tehnologia utilizează un RADAR pentru a scana drumul din faţă şi, dacă stabileşte că este posibilă o coliziune, te va avertiza. Dacă nu reacţionezi, sistemul încarcă frâna şi începe să frâneze pentru a te ajuta să încetineşti. La viteze mai mici de 50 km/h, o altă tehnologie vă stă la dispoziţie pentru a te ajuta: Active City Stop. Combinate, aceste două tehnologii îţi oferă siguranţa asistenţei la frânare la toate vitezele.
Accidentele în trafic la viteză mică, cu opriri şi porniri frecvente, au loc mult prea des (mai ales pe străzile aglomerate din oraşe). Sistemul Active City Stop este conceput pentru a te ajuta să le eviţi sau să reduci impactul acestora. Dacă sistemul detectează că maşina din faţă s-a oprit brusc, iar tu te deplasezi cu mai puţin de 50 km/h, va acţiona automat frânele. Ca dovadă a caracterului său inovator, tehnologia Active City Stop a primit premiul Advanced oferit de Euro NCAP pentru siguranţă.