HR Summit Timişoara vine cu ultimele noutăţi în domeniul resurselor umane
Specialişti de resurse umane şi manageri din Banat se întâlnesc la Timişoara în zilele de 23 şi 24 aprilie 2015 la cel mai important eveniment regional dedicat industriei de resurse umane, pentru a afla cele mai noi tendinţe în acest domeniu şi unde pot găsi soluţii concrete pentru afacerea lor.
Articol de Dana Florea, 6 aprilie 2015, 10:00
HR Summit Timişoara se va desfăşura într-un format nou, complex care oferă participantilor două zile în care pot afla ce este nou în domeniul resurselor umane prin intermediul workshop-urilor, sesiunilor de debate şi aprezentărilor de studii ale speakerilor invitaţi, care provin din companii precum IBM, AVON, Urgent Cargus, Bergenbier.
Interviu cu Ioana Toma, HR Manager Urgent Cargus
Fuziunea companiilor, dincolo de cifre
In iunie 2014 a fost anuntata fuziunea dintre doi parteneri egali: firma de curierat Cargus si Urgent Curier. Compania a devenit, in acest mod, al doilea jucator pe piata locala de profil. In urma fuziunii a rezultat un operator cu o flota de peste 1.800 vehicule de curierat, o echipa de 1.500 de curieri angajati si subcontractori si o retea logistica cu 142 de depozite.
Dupa realizarea fuziunii, una dintre misiunile dificile in cadrul companiei a fost cea a Departamentului de Resurse Umane, condus de Ioana Toma, speaker in cadrul HR Summit. A trebuit sa gestioneze o echipa mult mai mare, dar si sa ii ajute pe angajati sa treaca prin perioada de tranzitie. In acest sens, Ioana Toma a vorbit despre tranzitia prin care a trecut echipa pe care o gestioneaza.
1. Cum a fost trecerea de la echipa Cargus, la cea extinsa?
Poti invata un elefant sa danseze, nu-i asa? Treptat si cu rabdare. Anul trecut, in iunie, s-a facut oficial anuntul preluarii Urgent Curier. Din iulie am inceput sa lucram impreuna, sa ne cunoastem, sa ne acomodam unii cu altii. Cuvantul de ordine a fost sa nu ne grabim, ci sa intelegem intai cum functioneaza fiecare companie si care sunt punctele forte pe care le putem cladi impreuna. In octombrie s-a lansat noul logo comun, iar anul acesta, din martie, vom fi o singura companie si din punct de vedere logistic. Procesul acesta nu este usor nici din punct de vedere al oamenilor, nici al aplicatiilor, sediilor si produselor care trebuie unificate. Exista insa experienta in fuziuni la nivelul echipei de conducere si asta conteaza foarte mult.
2. Cu cat la suta a crescut numarul angajatilor pe care trebuie sa ii gestionati?
Am crescut ca painea calda, de la 650 la 1500 de angajati; mai mult decat dublu. La acestia se adauga subcontractorii si francizorii. Provocarea nu consta insa in numar, ci in comunicarea eficienta cu cat mai multi dintre ei. Incercam sa gasim mai multe tipuri de canale de transmitere a informatiilor, in ambele sensuri. Intre angajatii de la birouri, de exemplu, in Cargus functioneaza mai bine emailul, in Urgent chat-ul. In Cargus informatiile esentiale sunt postate pe intranet si la aviziere, in Urgent nu se folosesc astfel de canale inca, dar functioneaza mult mai bine transmiterea verbala a noutatilor. Am organizat intalniri cu toti angajatii, sedinte cu managerii, trimitem comunicate periodic, am unificat departamentele si organizam cursuri si evenimente comune. Ne indreptam spre a deveni Urgent Cargus, impreuna mai puternici.
3. A fost nevoie de o marire a departamentului de resurse umane?
Da, ne-am extins in zona de recrutare si training. Au aparut multe pozitii noi in companie si am marit capacitatea HR-ului de a face fata cerintelor business-ului, atat prin aducerea unor specialisti noi, cat si prin instruirea celor existenti.
4. Au fost, pe de alta parte, departamente care si-au restrans activitatea pentru ca exista deja echivalentul in compania mama?
Nu a fost cazul, din fericire. Suntem o companie in crestere, intr-o piata in crestere. Recrutam, nu disponibilizam.
5. Cum au primit angajatii fuziunea?
Provenim din doua culturi diferite. Cargus, pe de o parte, este orientat spre proceduri si eficientizare, a devenit o companie corporatista dupa multi ani petrecuti sub umbrela unei companii multinationale. Urgent Curier, pe de alta parte, vine cu un stil pur antreprenorial, rapid si adaptabil. Nu a fost usor in primele luni, dar am inteles ca avem ce invata unii de la altii.
Probabil ca ne-au ajutat si radacinile Cargus, care a fost la inceputurile sale tot genul antreprenorial. In plus, multi dintre angajatii Cargus isi mai amintesc de situatia similara in care compania a fost achizitionata de DHL si au trecut printr-o perioada de adaptare si omogenizare a proceselor.
6. Revenind la conferinta HR Summit, care este tema pe care o veti aborda in fata specialistilor in resurse umane?
Cred ca participantii la HR Summit vor fi interesati sa afle despre campania interna de Employer Rebranding, care a pornit cu 36 de ore intense, prin care angajatii au luat contact cu aceasta schimbare.. Printre subiectele pe care le vom aborda sunt: Cum faci ca angajatii din doua companii – pana nu demult rivale – sa accepte o denumire noua, un logo nou, o identitate noua? Cum sa-i faci sa vibreze pe aceeasi lungime de unda? Noi stim ca se poate, iar de data asta raspunsul nu este ‘cu rabdare’, ci ‘cu pasiune’. Si cu cateva instrumente usor de inteles si de adaptat de catre participantii la HR Summit.
7. Pe final de interviu, cum vedeti dumneavoastra domeniul HR in 2015? Va fi în crestere? In contextul actual in care angajatii buni sunt vanati de companii, cum ar trebui sa se comporte un specialist HR ca sa aiba succes?
Ce va fi s-a mai intamplat candva. Va mai aduceti aminte ritmul recrutarilor din 2007-2008, vanatoarea de angajati buni… Eu zic ca HR-ul a invatat atunci niste lectii pe care le poate aplica in continuare. In plus, acum sunt mai multe instrumente disponibile, mai multe canale, in special in social media, de a ajunge la specialistii doriti, mai multe cai de a-i pastra alaturi. Mi-ar placea ca nu numai HR-ul, ci intreg managementul companiilor sa se concentreze anul acesta la cum sa creasca si sa pastreze angajatii buni, mai mult decat cum sa vaneze continuu altii noi.
Ioana Toma va fi unul dintre speakerii din cadrul conferinţelor HR Summit Timisoara care vor avea loc în zilele de 23 şi 24 aprlie 2015 la Hotel Timişoara.
Sub deviza “Mai mult decât o conferinţă. Împreună suntem o comunitate”, HR Summit Timişoara aduce peste 12o de participanți și 15 de speakeri.
HR Summit include şi o zonă expoziţională deschisă publicului larg, care vine în completarea conferinţei şi oferă furnizorilor de servicii din domeniul Management&HR oportunitatea de a-şi expune portofoliile de produse şi oferte.
Desfasurat anual in trei locatii din Romania (Iasi, Cluj Napoca si Timisoara), HR Summit este locul de intalnire al specialistilor de resurse umane, managerilor,directorilor, frunizorilor de servicii HR si a celor care ajuta la dezvoltarea sustenabila a industriei business cu ajutorul capitalului uman. În 2013 si 2014 HR Summit a avut 5 editii, care au implicat peste 400 de companii din tara si peste 600 de participanti, devenind astfel cel mai mare eveniment regional din Romania destinat managerilor si specialiștilor de resurse umane.